بزرگداشت سالروز شهادت امام جواد(ع) در امام‌زاده موسی مبرقع/ پیش‌بینی حضور بیش از 40 هزار زائر
کد خبر: 3632812
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹

بزرگداشت سالروز شهادت امام جواد(ع) در امام‌زاده موسی مبرقع/ پیش‌بینی حضور بیش از 40 هزار زائر

کانون خبرنگاران نبأ: آئین بزرگداشت سالروز شهادت امام جواد(ع) در تاریخ 30 و 31 مردادماه همزمان با شب و روز شهادت آن امام همام در امام‌زاده موسی مبرقع(ع) شهر قم برگزار می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام مرتضی عزیزی معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف استان قم با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت شهادت امام جواد(ع) در امام‌زاده موسی مبرقع(ع) قم، در خصوص برنامه‌های تدارک دیده  شده در بارگاه این امام‌زاده افزود: پیش‌بینی می‌شود در مراسم شب و روز شهادت امام جواد(ع) بیش از ۴۰ هزار زائر ایرانی و خارجی مهمان این بقعه متبرکه و بقاع مجاور شوند.

وی تصریح کرد: غبارروبی و عطرافشانی حرم مطهر امام‌زاده موسی مبرقع(ع) و سیاه پوش کردن حرم مطهر از برنامه‌های مهم در سالروز شهادت است.

وی عنوان کرد: همچنین در شامگاه شهادت امام جواد(ع) مراسم طبخ غذا برای ۴ هزار زائر انجام می‌شود به ویژه زائرانی از عراق و پاکستان مهمان سفره کریمانه امام‌زاده  موسی مبرقع(ع) می‌شوند.

عزیزی گفت: در این امام‌زاده بیش از ۵۰۰ خادم افتخاری به خدمت می‌پردازند و فضا را در طول سال برای زائران فراهم می‌سازند که در ایام شهادت امام جواد(ع) به طور ویژه در خدمت زائران خواهند بود.

وی اظهار کرد: دیشب پرچم عزا بر فراز گنبد مسجد به اهتزار درآمد و تا روز شهادت نیز در سوگ امام جواد(ع) مراسم سوگواری ادامه دارد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم بیان کرد: این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین میرباقری و مداحی محسن‌زاده برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌های لازم آئین بزرگداشت شهادت امام جواد(ع) به طور زنده از شبکه رادیویی قم پخش می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، در ادامه سخنان خود گفت: حضرت موسی مبرقع فرزند بلافصل امام جواد(ع) و تنها برادر امام هادی(ع) است که در بقعه چهل اختران به همراه چهل نفر از فرزندان و نوادگان آن حضرت مدفون هستند.

captcha