پا به پای مربی تکرار می‌کند ...
کد خبر: 3633610
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷

پا به پای مربی تکرار می‌کند ...

گروه فعالیت‌های قرآنی: یکی روی ویلچر پا به پای مربی تکرار می‌کند، دیگری با چشمانی خاموش اما دلی روشن آیات را به ذهن می‌سپارد، این آدم‌ها نه عبدالباسط را می‌شناسند و نه حتی تفاوت سین و صاد را می‌دانند اما خدا را خوب درک می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، صدای قرآن از اتاق کوچکی در حیاطی بزرگ به گوش می‌رسد صدایی گاه بلند و گاه کوتاه. نزدیک‌تر که می‌روی اگر کمی از قرائت سررشته داشته باشی متوجه می‌شوی که نه تجوید رعایت می شود نه صوت و لحن. قرآن را می‌خوانند با یک آیه کم و کلمات ناقص.
اینجا کلاس قرآن مرکز نگهداری دختران معلول ذهنی خمین است. مرکز ثامن‌الحجج که در هفته دو روز کلاس قرآن برای چند نفر از دخترانی که در این مرکز نگهداری می‌شوند برگزار می‌کند.
زمانی که کلاس‌های مختلف قرآن در شهر برگزار می‌شود، زمانیکه حافظان و قاریان خود را برای مسابقات مختلف آماده می‌کنند و عده‌ای اخلاق و هدف قرآنی را گم کرده‌اند، اینجا پاک‌ترین آدم‌ها دل خوش کرده‌اند به یادگیری آیه‌هایی که حتی بیانش برای آنها سخت و گاهی ناشدنی است.
یکی روی ویلچر پا به پای مربی تکرار می‌کند، دیگری با چشمانی خاموش اما دلی روشن آیات را به ذهن می‌سپارد. این آدم‌ها نه عبدالباسط و منشاوی را می‌شناسند و نه حتی تفاوت تلفظ سین و صاد را می‌دانند، حجاز و صبا برایشان ناآشنا است اما خدا را خوب درک می‌کنند.
ابوالقاسم مختاری، رئیس مرکز ثامن‌الحجج درباره این کلاس‌ها به خبرنگار ایکنا گفت: تعدادی از دخترانی  که در این مرکز نگهداری می‌شوند علاقه زیادی به یادگیری قرآن داشتند به همین دلیل کلاس حفظ قرآن برای آنها تشکیل شد.
وی افزود: این دختران معلول آموزش‌پذیر هستند و موفق شدند تا به امروز پنج سوره قرآن از جزء 30 را حفظ کنند به این شیوه که مربی به آنها آموزش می‌دهد و مادریارهای مرکز برای آنها تکرار می‌کنند.
مختاری با اشاره به آموزش خط بریل به یکی از دختران نابینا برای خواندن قرآن بیان کرد: حضور آنها در کلاس حفظ قرآن در تغییر روحیه بسیار تاثیرگذار است و این مرکز هرگونه حمایتی را از آنها خواهد داشت.
به گزارش ایکنا؛ در هیاهوی تبلیغات مؤسسات قرآنی می‌توان بعد از مدت‌ها در کلاس قرآن مرکز ثامن‌الحجج بوی خدا را از آیات حس کرد، گویی فرشته‌های زمینی این آیات را تلاوت می‌کنند. این حافظان بی‌ادعا نه انتظار جایزه دارند و نه مقام و جایگاهی می‌خواهند، آنها فقط دوست دارند کلام خدا را بیاموزند. بدون تردید با حفظ هر آیه قرآن فرشتگان در برابر عظمت کسانی که همه، آنها را ناتوان می‌دانند سجده می‌کنند و خداوند بوسه می‌زند بر قلب‌های پاکشان.
captcha