مشکلات ترویج فرهنگ قرآنی؛ از زیرزمین تا پاساژ
کد خبر: 3634050
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
اخوان تشریح کرد:

مشکلات ترویج فرهنگ قرآنی؛ از زیرزمین تا پاساژ

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرمسئول جامعة‌القرآن شهرستان زرندیه گفت: اگر به فکر ترویج فرهنگ قرآنی هستیم باید مکان مناسب آموزش هم در اختیار قرآن‌آموز قرار دهیم تا زمانی که سرمایه‌گذاری به ساخت پاساژ و آپارتمان بسنده می‌شود سخن گفتن از مشکلات ترویج فرهنگ قرآنی بیهوده است.

فاطمه اخوان، مدیر مسئول جامعة‌القرآن شهرستان زرندیه، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، اظهار کرد: مؤسسات قرآنی باید تخصصی‌ترین دوره‌ها را برگزار کنند زیرا دغدغه والدین نحوه فعالیت بهتر مؤسسات است و خوشبختانه والدین در شهرستان زرندیه از فعالیت‌های این جامعة‌القرآن استقبال کرده‌اند.
وی گفت: جامعة‌القرآن به صورت تخصصی در زمینه حفظ موضوعی قرآن، روخوانی و روانخوانی، صوت و لحن و تجوید فعالیت دارد. البته مرکز خواهران و خردسالان به دلیل کاهش متقاضیان ادغام شده است، به طور میانگین 270 قرآن‌آموز متشکل از خواهران و خردسالان در رشته‌های مختلف قرآنی در جامعة‌القرآن حضور دارند.
مدیر مسئول جامعة‌القرآن شهرستان زرندیه افزود: اولین و مهمترین مشکل این مرکز قرآنی مکان است، مکان جامعة‌القرآن در حسینیه آسیابک است و زیرزمینی هم در مأمونیه کرایه کردیم، چرا باید مکان  جامعة‌القرآن این شهرستان در یک زیرزمین باشد و انتظار تربیت مربی قرآنی هم داشته باشیم؟
مدیرمسئول جامعة‌القرآن شهرستان زرندیه بیان داشت: اگر به فکر ترویج فرهنگ قرآنی در بین مردم هستیم باید برای آموزش بهتر قرآن، مکان مناسب برای قرآن‌آموزان فراهم کرد تا زمانی که سرمایه‌گذاری ما به ساخت پاساژ و آپارتمان و هر چیز غیر ضروری بسنده می‌شود سخن گفتن از مشکلات ترویج فرهنگ قرآنی بیهوده است.
اخوان گفت: فرهنگ قرآنی در خانواده‌ها سیر نزولی دارد بطوری که گرفتن نمره عالی در مدارس برای داشتن آینده‌ای بهتر، والدین را از توجه به قرآن‌آموزی فرزندان غافل کرده است.
وی بیان کرد: آنچه در مسیر قرآنی هزینه شود سرمایه است سرمایه‌ای که می‌تواند هدایتگر فرزندان فردا باشد والدین باید همانطور که برای ثبت‌نام فرزندان در کلاس‌های دیگر وقت و حساسیت نشان می‌دهند، باید بچه‌ها را برای شرکت در کلاس‌های قرآنی نیز تشویق کنند، یکی از مشوق‌های اصلی یادگیری قرآن، همت والدین است.
مدیر مسئول جامعة‌القرآن شهرستان زرندیه افزود: والدین باید برای آموزش قرآن فرزند خود به دنبال تخصصی‌ترین مرکز باشند زیرا بنده با توجه به گذشت چندین سال از آغاز فعالیت این مرکز همواره با دغدغه والدین در این زمینه روبرو هستم.
captcha