قانون‌گرایی سرلوحه کارهای دولت است
کد خبر: 3634182
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵

قانون‌گرایی سرلوحه کارهای دولت است

گروه اجتماعی: استاندار آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه قانون‌گرایی سرلوحه کارهای دولت است، گفت: خود را موظف به اجرای دقیق همه قوانین و مقررات مصوب مجلس می‌دانیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز در جلسه شورای اداری استان، با گرامی‌داشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی و تبریک فرارسیدن هفته دولت، گفت: هفته دولت آغاز سال کاری دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی است که امسال با آغاز به کار دولت دوازدهم مصادف شده است.  
وی با قدردانی از رأی اعتماد نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی رئیس جمهور، اظهار کرد: اکنون نوبت مسئولان دولتی است که براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری و برنامه‌های اعلام شده از سوی رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت با تمام توان کار خود را در دولت جدید شروع کنند.  
جبارزاده، با اشاره به سخنان نماینده ولی فقیه در استان در آیین تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، گفت: ایشان توصیه‌های راهگشایی خطاب به مسئولان اجرایی استان بیان کردند که انتظار داریم سرلوحه همه مدیران استان قرار گیرد.  
وی با اشاره به اینکه قانون‌گرایی سرلوحه کارهای دولت است، افزود: خود را موظف به اجرای دقیق همه قوانین و مقررات مصوب مجلس می‌دانیم.  
جبارزاده با اشاره به ویژگی‌‌های خدمت‌گزاران مردم در دولت، بیان کرد: خودباوری، ساده‌زیستی، استقلال‌طلبی، مردمی بودن، صراحت، صداقت و قاطعیت از جمله ویژگی‌های ضروری مسئولان است که نماینده ولی فقیه به خوبی به آن اشاره کردند. 
وی همچنین رعایت اعتدال را شعار اصلی دولت و شخص رئیس جمهور خواند و گفت: این شعار باید سرلوحه دولت‌مردان در دولت دوازدهم قرار گیرد.  
استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه مدیران نباید از خدمت جانانه به مردم بهراسند، افزود: هر قانونی که تصویب می‌شود در راستای گره‌گشایی از مشکلات مردم است و مسئولان باید به استناد قوانین با تمام توان و قدرت در خدمت مردم و محرومان و نیازمندان جامعه باشند.  
وی در ادامه سخنان خود بر جمع‌بندی و ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در طول دولت یازدهم تأکید کرد و گفت: انتظار داریم که مسئولان استان و فرمانداران از فرصت هفته دولت در این راستا استفاده کنند.  
جبارزاده با بیان اینکه صداوسیما و اصحاب رسانه، آماده انعکاس گزارش عملکرد مسئولان در هفته دولت هستند، گفت: قطعاً مردم با شنیدن گزارش عملکرد و خدمات مسئولان خوشحال و دشمنان و بدخواهان انقلاب، مأیوس و دلسرد می‌شوند.  
وی با بیان اینکه برای بیان عملکرد دولت در چهار سال اخیر، ناچاریم به گذشته بازگردیم و وضعیت سابق را مرور کنیم، افزود: قصد تعدی و جسارت به احدی را نداریم، اما معتقدیم که باید واقعیت‌ها را بازگو کرد.  
captcha