نشست مشترک مدیران جامعةالقرآن و شبکه قرآن سیما برگزار شد
کد خبر: 3634395
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱

نشست مشترک مدیران جامعةالقرآن و شبکه قرآن سیما برگزار شد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: محمدحسین محمدزاده، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی، مدیر جامعةالقرآن الکریم پیرامون راهکارهای گسترش فرهنگ قرآنی گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت جامعةالقرآن الکریم و اهل‌ البیت(ع)، همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، محمدحسین محمدزاده، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدمهدی طباطبایی، مدیر جامعةالقرآن الکریم در محل مؤسسه دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این نشست که با حضور جمعی از مدیران شبکه قرآن و معارف سیما و مسئولان آموزش و پژوهش مؤسسه برگزار شد، موضوع گسترش فرهنگ قرآنی با استفاده از ابزار رسانه مورد ارزیابی قرار گرفت.
در این جلسه هم اندیشی و بحث پیرامون تعامل و همکاری مؤسسه جامعةالقرآن و شبکه قرآن، برنامه‌ریزی در خصوص روند اطلاع‌رسانی و برنامه‌های خبری شبکه قرآن به صورت خاص جهت تبلیغ و ترویج و پوشش خبری فعالیت‌های قرآنی مؤسسات سراسر کشور و همچنین مؤسسه جامعةالقرآن بحث و ارزیابی صورت گرفت.
طباطبایی در این نشست مشترک با مدیر شبکه قرآن سیما گفت: جامعةالقرآن الکریم مؤسسه‌ای است که با هفت هزار و 300 پرسنل کارمند و در ۸۰۰ شعبه فعال در کشور و به صورت مردمی فعالیت دارد و 14 هزار مربی در سطح وسیعی در شعب مؤسسه مشغول به فعالیت است و در طی ماه مبارک رمضان حافظان و قاریان مؤسسه به عنوان مبلّغ قرآنی به خارج از کشور اعزام شده‌اند.
وی با اشاره به راه‌اندازی سالانه حداکثر ۵۰ شعبه از سوی مؤسسه در سراسر کشور، تصریح کرد: ما سالانه ۴۰ تا ۵۰ شعبه در سراسر کشور راه‌اندازی می‌کنیم و۸۰۰ شعبه به صورت فعال است و با توجه به پتانسیل و توان تأسیس بیش از ۵۰ شعبه را نیز در سطح کشور داریم و انتظار ما انعکاس بیشتر فعالیت مراکز قرآنی و همچنین جامعةالقرآن از طریق رسانه ملی است و این باعث می‌شود تا مردم نسبت به اینگونه مؤسسات قرآنی اطلاع بیشتری به دست آورند.
مدیر مؤسسه جامعةالقرآن با اشاره به توانمندی‌های بالای مؤسسه در سطح کشور، افزود: درخواست ما این است که اهالی رسانه و به خصوص صدا و سیما، مؤسسات را بیشتر مورد توجه قرار دهند و تبلیغات تلویزیونی در خصوص معرفی برنامه‌ها و آشنایی با مؤسسات قرآنی را در برنامه‌های خود داشته باشند.
وی درخصوص معرفی مؤسسات قرآنی گفت: این نقص است که در صدد تربیت حافظان باشیم لکن مراکز قرآنی را در رسانه معرفی نکنیم و آن طور که باید مراکز و مؤسسات قرآنی معرفی نمی‌شود.
مدیر مؤسسه جامعةالقرآن با توجه به جایگاه نماز جماعت، افزود: جایگاه نماز و اهمیت فوق‌العاده آن، نمازهای جماعت آموزشی لازم است در شبکه قرآن در اولویت قرار بگیرد.
وی استفاده از کارشناسان متخصص در شبکه قرآن را خواستار و تصریح کرد: استفاده از کارشناسانی که دارای تخصص حقیقی هستند و افرادی که در رشته‌های تخصصی قرآن هستند، مورد استفاده قرار گیرد و افرادی که در طرح‌های قرآنی همچون حفظ قرآن با اشاره از تخصص لازم برخوردار نیستند و ثمرات و دستاوردهای آن را اطلاع ندارند، چگونه در رد آموزش حفظ آیات به کودکان همراه با مفاهیم به اشاره سخن می‌گویند و آن را ناکارآمد می‌دانند در صورتی که الان در کشورهای دیگر حفظ قرآن با اشاره مورد توجه بسیار جدی قرار گرفته است.
مدیر این مؤسسه افزود: خیلی از کشورهای اسلامی دارای مصحف هستند اما امروزه در ایران هنوز نتوانستیم یک مصحف جامع و کامل داشته باشیم تا جایی که آموزش مصحف در ایران نداریم در صورتی که این امر یکی از ضروریات جامعه قرآنی ما است و این باید از سوی شبکه قرآن مورد توجه قرار بگیرد.
وی با اشاره به معرفی حافظان قرآن توسط شبکه قرآن تصریح کرد: حافظان موفق و ممتاز و اهل قرآن را از طریق رسانه بزرگ بشماریم چرا که این امر موجب رشد و  گسترش بیشتر فرهنگ قرآن  در جامعه خواهد شد.
طباطبایی گفت: برنامه‌های شبکه قرآن جریان‌ساز باشد و به اشاعه فعالیت قرآنی مؤسسات بپردازد و تحولی در امر تبلیغ برنامه های قرآنی موسسات در رسانه ملی لازم است ایجاد شود.
حجت الاسلام طباطبایی به برخی از برنامه های  آموزشی اشاره کرد و گفت: تمام تلاشمان این است که طبق فرمایش مقام معظم رهبری آموزش قرآن موجب در رشد و تعالی قرآن‌آموزان و تربیت حافظان شود و هدفمان این است قرآن‌آموزان تمامی مباحث تعلیمی علوم قرآنی را فرابگیرند و در این راه شبکه قرآن می‌تواند با برنامه‌های جذاب و متنوع این راه را برای ما هموار کند.
مدیر مؤسسه جامعةالقرآن در ادامه سخنانشان گزارشی از فعالیت‌های مؤسسه در سراسر کشور ارائه داد و از محمدزاده درخواست تهیه، تولید و پخش برنامه آموزشی در شبکه قرآن و معارف سیما داشت.
در ادامه این جلسه محمدحسین محمدزاده، مدیر شبکه قرآن به بیان مطالبی پرداخت و گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های ما پوشش رسانه‌ای فعالیت‌های مهم و تأثیرگذار قرآنی در مؤسسات قرآنی سراسر کشور است و یکی از رویکردهای شبکه در دوره جدید ارتباط وثیق با مؤسسات است و از طرح‌های موفق قرآنی نیز استفاده خواهیم کرد.
محمد زاده با اشاره به گسترده بودن فعالیت مؤسسه، اظهار کرد: جامعةالقرآن یکی از مؤسساتی است که در حد و اندازه یک سازمان توانا و فعال در سطح کشور فعالیت می‌کند و ما برای تعامل بیشتر آماده هرگونه همکاری در شبکه قرآن با مؤسسه هستیم.
مدیر شبکه قرآن افزود: شبکه قرآن در این دوره جدید شرایطی را فراهم کرده تا ظرفیت و برنامه‌های مؤسسات قرآنی استفاده بیشتری و حداکثری بشود و یکی از اولین اقدامات ایجاد فضای اطلاع‌رسانی از فعالیت‌های قرآنی در داخل کشور، از طریق شبکه قرآن است.
در ادامه بحث و گفتگو در خصوص طرح‌های قرآنی در دو حوزه اطلاع‌رسانی از برنامه‌های آموزشی و مشارکتی بین ‌مؤسسه و شبکه قرآن از دیگر محورهای گفتگو بود که در این خصوص برگزاری دیدار مدیران شبکه و مؤسسه برای تعاملات هرچه بیشتر و بهتر صحبت و گفتگو شد.
دعوت از حجت‌الاسلام طباطبایی جهت ارائه  برنامه‌های آموزشی جهت  پخش در شبکه قرآن و معارف سیما از دیگر موضوعات این دیدار بود.
captcha