ازسرگیری پرواز اصفهان - دمشق
کد خبر: 3636181
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵

ازسرگیری پرواز اصفهان - دمشق

مدیرکل فرودگاه های استان اصفهان از برقراری پرواز اصفهان - دمشق و برعکس از 19شهریور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، ایرنا نوشت: حسن امجدی روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت تصریح کرد: پرواز اصفهان - دمشق و برعکس از 19 شهریور توسط شرکت هواپیمایی ' چام‌ وینگز ' در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان برقرار می شود.
وی اضافه کرد: این پرواز روزهای یکشنبه هر هفته از فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان به مقصد دمشق انجام خواهد شد.
مدیرکل فرودگاه های استان اصفهان زمان ورود این پرواز به فرودگاه اصفهان را ساعت 9 و 30 دقیقه صبح و خروج آن را ساعت 10 و 30 دقیقه روزهای یکشنبه اعلام کرد.
پروازهای اصفهان - دمشق و برعکس پس از ناآرامی ها در سوریه و حملات گروه های تکفیری در این کشور و هدف قرارگرفتن فرودگاه بین ‌المللی دمشق از سوی گروه های تروریستی و تکفیری متوقف شده بود.
وی با اشاره به پروازهای جدید فرودگاه شهید بهشتی اصفهان گفت: پرواز مستقیم اصفهان - وین توسط شرکت ' اتریش ایر ' هر هفته در روزهای شنبه، دوشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه انجام می شود.
امجدی افزود: پرواز مستقیم اصفهان - ازمیر ( ترکیه ) نیز چهارشنبه‌ ها و پرواز اصفهان - آدنا ( نام یکی از استان‌ های ترکیه و مرکز آن نیز شهری به همین نام است) جمعه ها توسط شرکت 'تیل ویند' انجام می‌شود.
وی افزود: پرواز مستقیم اصفهان - ' سن پترزبورگ ' یک روز در هفته و پرواز مستقیم اصفهان - تفلیس نیز در روزهای سه‌ شنبه‌ و جمعه‌ انجام می‌شود.
مدیرکل فرودگاه های استان اصفهان بیان کرد: در مجموع 19 مقصد داخلی و 14 مقصد خارجی پروازهای فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان را تشکیل می دهند.
وی با بیان اینکه فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان یکی از هفت فرودگاه بین المللی کشور است، گفت: این فرودگاه رتبه سوم فرودگاه های کشور از نظر پذیرش مسافر وارد شده به کشور را پس از فرودگاه حضرت امام(ره) و فرودگاه مشهد در اختیار دارد.
امجدی افزود: فرودگاه شهید بهشتی اصفهان در پذیرش و اعزام مسافران داخلی نیز رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه با شروع دولت یازدهم صنعت گردشگری در اصفهان رشد قابل ملاحظه ای داشته است گفت: سال 1391 حدود 62هزار گردشگر خارجی از طریق فرودگاه اصفهان وارد این استان شدند اما در پایان سال 1395 این آمار با پنج برابر رشد به 351 هزار نفر رسید.
مدیرکل فرودگاه شهید بهشتی اصفهان اضافه کرد: در فروردین سال جاری 85 هزار نفر و در اردیبهشت امسال نیز 123 هزار گردشگر خارجی از طریق فرودگاه اصفهان وارد این استان شدند.
وی با بیان اینکه اقبال و افزایش ورود گردشگران خارجی به کشورمان دلیل امنیت بالا و ایمنی خوب افزایش یافته است، افزود: آمار ورود گردشگر خارجی در این ماه ها ( فروردین و اردیبهشت امسال ) معادل کل آمار گردشگران خارجی وارد شده به اصفهان در سال 1390 است.
مدیر کل فرودگاه های استان اصفهان با بیان اینکه فرودگاه دروازه طلایی ورود گردشگران خارجی محسوب می شود، افزود: فرودگاه مناسب و در شان اصفهان یکی از مبادی توسعه استان به شمار می آید.
وی با اشاره به اینکه استان اصفهان در مرکز کشور و در مسیر کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب قرار دارد، گفت: بیش از 60 درصد پروازهای روزانه کشور از فضای تحت کنترل فرودگاه اصفهان عبور می کنند.
امجدی بااشاره به عمر ناوگان هوایی کشور گفت: اعمال تحریم های ظالمانه، ورود هواپیمای جدید را با مشکل مواجه کرده بود و به همین دلیل عمر ناوگان هوایی کشور به حدود 23 تا 24 سال افزایش یافت.
وی ابراز امیدواری کرد: با توسعه روابط بین المللی، عمر ناوگان هوایی کشور کاهش یابد.
مدیر کل فرودگاههای استان اصفهان میانگین تاخیر در پروازهای فرودگاه اصفهان را 16 دقیقه در هر پرواز اعلام کرد و افزود: از مجموع 23 هزار و 372 پرواز در سال گذشته حدود 378 هزار 602 دقیقه تاخیر گزارش شده است.
وی نبود تجهیزات و کمبود قطعات را از دلایل اصلی تاخیر پرواز هواپیماهای کشور بیان کرد و افزود: بخش زیادی از تاخیرها بواسطه محدودیت ناوگان در اثر تحریم ها است.
وی در ادامه بااشاره به رشد 13.2 درصدی میانگین پروازها در یک ساله گذشته ، گفت: آمار مسافران این فرودگاه در یک سال گذشته 15 درصد رشد کرده است.
وی گفت: روزانه 70 پرواز داخلی و 12 پرواز خارجی از مبدأ فرودگاه شهید بهشتی اصفهان انجام می شود.
امجدی با اشاره به مطالبات فرودگاه بین المللی اصفهان از شرکت های هواپیمایی گفت: مجموع بدهی‌ این شرکت ها به فرودگاه اصفهان از سال 95تاکنون به 11میلیارد تومان رسیده است.
وی با اشاره به نوسازی و بهسازی قسمت های مختلف فرودگاه اصفهان در سال گذشته گفت: حدود 3 میلیارد تومان در حوزه فرودگاهی و حدود 3 میلیارد و 600 میلیون تومان در حوزه هوانوردی و ارتقاء خدمات فرودگاهی هزینه شده است.
مدیرکل فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان در ادامه با اشاره به زمان بازگشت حجاج از مکه اظهارکرد: عملیات بازگشت و پروازهای برگشت حجاج اصفهانی از بامداد 14شهریور سالجاری انجام خواهد شد.
وی افزود: عملیات پروازهای حج فرودگاه اصفهان از 12 مرداد امسال آغاز شد و طی این عملیات ها 6 هزار و 353 مسافر به سرزمین وحی اعزام شدند.
امجدی یادآور شد: فرودگاه اصفهان پس از فرودگاه های امام خمینی(ره)، مشهد و گلستان در رتبه چهارمین فرودگاه پرترافیک پروازهای حج تمتع قرار دارد.
وی افزود: در موسم حج امسال فرودگاه بین المللی اصفهان میزبان 6 هزار و353 نفر از حجاج استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری بود که پنج هزار و 750 زائر از استان اصفهان و 390 زائر از استان چهارمحال و بختیاری در قالب 44 کاروان به سرزمین وحی اعزام شدند.
فرودگاه بین المللی شهید بهشتی در شرق اصفهان دارای 2 باند به طول چهار هزار و 397 متر و عرض 45 متر با10 جایگاه پذیرش انواع هواپیمای مسافربری و ترمینال پروازهای داخلی و خارجی است.
فرودگاه اصفهان به عنوان مُعین فرودگاه های کشور عمل می کند و در طول سال میزبان بسیاری از فرودهای اضطراری، اورژانسی و هدایت شده است.
captcha