آژیر خطر حاشیه‌نشینی در یاسوج به صدا درآمد
کد خبر: 3639036
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸

آژیر خطر حاشیه‌نشینی در یاسوج به صدا درآمد

گروه اجتماعی: مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: از روند وضعیت حاشیه نشینی در شهر یاسوج اعلام خطر می‌کنم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام سیدعلی فتح میرمحمدی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 14 شهریورماه در نشست شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه وضعیت حاشیه‌نشینی در بعضی از شهرهای استان حاد و نگران کننده است، اظهار کرد: حاشیه نشینی در شهر یاسوج بحران‌های مختلفی را ایجاد می‌کند که یکی از آنها کمبود فضای آموزشی و مدرسه است.
وی با بیان اینکه ۸۰ هزار نفر حاشینه نشین در استان وجود دارد، بیان کرد: بیش از 60 هزار نفر از این جمعیت در شهر یاسوج زندگی می‌کنند و این میزان جمعیت نیازمند امکانات شهری هستند که انتظار می‌رود براساس شاخص جمعیت اعتبارات در استان توزیع شود.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باید آدم از اعمال نفوذ در توزیع اعتبارات گریه کند، خاطرنشان کرد: در ستاد باز آفرینی شهری از سوی وزارت کشور مبلغ پنج میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص داده که متاسفانه این اعتبار در جای که نیاز ندارد، هزینه شد و یاسوج با این همه جمعیت حاشیه نشین تنها 500 میلیون اعتبار دریافت می‌کند.
حجت‌الاسلام میر محمدی تصریح کرد: به شهر دیگری چهار میلیارد اعتبار تخصیص داده می‌شود و می‌طلبد از این اعمال نفوذها جلوگیری شود .
وی ادامه داد: آنطور که باید و شاید در مورد حاشیه نشینی برنامه‌ریزی و دغدغه نداریم و حاشیه نشینی مرکز استان بحران‌های زیادی ایجاد کرد . کمبود فضای فیزیکی در شهر یاسوج به ویژه منطقه مادوان به مرز بحران رسیده و نیازمند همکاری و توجه تمامی مسئولان استان است .
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مشکلات زیادی در استان وجود دارد و حل آنها نیازمند تامین اعتبار است، اضافه کرد: اکنون تعمیر، تجهیز و احداث مدارس و فضاهای آموزشی مهم‌ترین اولویت استان کهگیلویه و بویراحمد باشد.
captcha