اعتماد و خودباوری به جوانان راه نجات کشور است
کد خبر: 3639754
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵

اعتماد و خودباوری به جوانان راه نجات کشور است

گروه فرهنگی: وزیربهداشت، درمان و آموزش گفت: راه نجات کشور چیزی جز ایجاد اعتماد به جوانان وخود باوری نیست وکلید این مهم هم در دست هنرمندان جعبه جادویی صدا و سیماست.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، قاضی زاده هاشمی، وزیربهداشت، درمان و آموزش پنج شنبه شب، 16 شهریورماه در اختتامیه بیستمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌ها اظهار کرد: پیروزی‌های ارزشمند اوایل انقلاب در این منطقه با کمک مردم کُرد و کردستان بدست آمد.

وی با اشاره به اینکه  سلامت حق طبیعی مردم بوده است، افزود: تمام دستگاه‌های حاکمیت موظف به تأمین سلامتی مردم هستند  و سازمان های  اثر گذاری هم چون  صداوسیما می تواند ارتقای  سلامتی مردم و تبیین آداب و رفتار و در کل فرهنگ سازی کمک فروانی کند.

وزیر بهداشت مهمترین مشکل کشور در حوزه سلامت را سلامت روح و روان مردم خواند و بیان کرد: امیدواریم بتوانیم در دولت دوازدهم در راستای حفظ و ارتقای سلامتی مردم ایران گام‌های مؤثری برداریم.

وی عنوان: هنرمندان، تولیدکنندگان و مدیران ارشد و استانی سازمان صدا و سیما باید  در بخش سلامت به ویژه سلامت روح و روان بیش از گذشته اهمیت دهند.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه بحث امید ونشاط اجتماعی یکی از ضرورت های امروز جامعه ما است، اظهارداشت:  این مبحث همواره در طول چهار دهه گذشته مورد هدف دشمنان کشورمان بوده است لذا  برای مقابله با این اهداف بدخواهان باید  مردم  را به خاطر داشته‌هایی که در کشور داریم ولی هرچند کمتر به تصویر کشیدیم، امیدوار کنیم.

وی ادامه داد:  اگر دوز کارهای سیاسی خود را کمتر  و به بخش های اجتماعی و سلامت روح و روان مردم  بیشتر توجه کنیم بی شک شاهد  کاهش آسیب‌های  اجتماعی در جامعه مان خواهیم بود.

وزیر بهداشت بیماری‌های قلبی و عروقی، افزایش وزن، بیماری های تنفسی، سرطان ها و تصادفات را شایع ترین علل مرگ ایرانیان دانست و گفت: اگر در حادثه اتوبوس داراب دانش‌آموزان کمربند می بستند، بی شک شاهد مرگ و قطع عضو در تصادفات دانش‌آموزان نخبه کشورمان نبودیم.

وی اضافه کرد: ولی متاسفانه در تصادفات هرروز و هرهفته به اندازه سقوط هواپیما در ایران، مردم جان خود را ازدست می دهند و بی شک صداوسیما در راستای کاهش آمار تصادفات می تواند نقش مؤثری داشته باشد.

 وی با بیان اینکه در فرهنگ سازی خود مراقبتی سازمان صداوسیما مهم‌ترین وتاثیرگذارترین نقش را دارد، افزود:  امیدوارم این مسیری که توجه به استان ها به ویژه استان های کمتر توسعه  است همواره تداوم داشته باشد چراکه این روند منجر به کشف استعدادها و معرفی ظرفیت های هر منطقه می‌شود.

وزیر بهداشت بر اعتماد به توانمندی جوانان تأکید کرد و گفت: مهمترین پروژه امنیتی کشور در اوایل انقلاب  به سردار رحیم صفوی واگذار شد که او در آن زمان حدود ۲۵ سال سن داشته است.

وی عنوان کرد: بی شک امروز ما هم اگر به جوانان غیور و توانمند کشورمان اعتماد کنیم شاهد تحولات چشمیگری در کشورمان خواهیم بود.

قاضی زاده هاشمی اعلام کرد: راه نجات کشور چیزی جز اعتماد وخود باوری نیست و کلید این مهم هم در دست صداوسیما و جعبه جادویی تلویزیون است.

captcha