برگزاری اربعین مسابقات قرآن؛ زمینه‌ساز وحدت فرق مختلف در آذربایجان غربی
کد خبر: 3639844
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
سعادت بیان کرد:

برگزاری اربعین مسابقات قرآن؛ زمینه‌ساز وحدت فرق مختلف در آذربایجان غربی

گروه مسابقات: استاندار آذربایجان غربی طی سخنانی در اختتامیه مسابقات سراسری قرآن با اشاره به برگزاری چهلمین دوره مسابقات در آذربایجان غربی، گفت: این استان با توجه به همسایگی با سه کشور، تحت پوشش خیلی از رسانه‌های خارجی است که خوشبختانه در آذربایجان غربی نفس قرآن کریم توانسته دل‌‌ها را به سمت خودش متوجه کند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به ارومیه، قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان غربی امروز، 18 شهریور در آیین اختتامیه چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به سخنرانی پرداخت و گفت: خدا را شاکریم که تا این لحظه عمر ما را هدایت و راهنمایی کرده‌ است و امیدوارم تا پایان عمر تحت هدایت‌های الهی قرار گیریم.

وی ضمن تبریک عید امامت و ولایت علی‌بن‌ابیطالب(ع)، ادامه داد: خدا را شاکرم که اربعین مسابقات در آذربایجان غربی و در ارومیه برگزار می‌شود. زمانی پیش از انقلاب اسلامی به این شهر لقب پاریس را داده بودند و جشنواره های مبتذلی را در این شهر برگزار می‌کردند، اما امام خمینی(ره) نظامی را در مسیر نشر فرهنگ قرآنی بنیانگذاری کردند. جامعه ایران در دهه 40 انقلاب اسلامی به این شکل به سمت و سوی قرآن روی آورده‌اند.

استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: تشکل‌های قرآنی متنوع و متعددی در سراسر منطقه شمال غرب کشور فعال است که این‌ها موجب شده است تا شاهد رشد فرهنگ قرآنی در شمال‌غرب کشور باشیم.

وی ادامه داد: این منطقه با توجه به همسایگی با سه کشور، تحت پوشش خیلی از رسانه‌های خارجی است که امروزه موج‌های مختلفی در مسیر انحراف جوانان از سوی دیگر کشورها را شاهد هستیم که خوشبختانه در آذربایجان غربی نفس قرآن کریم توانسته دل‌‌ها را به سمت خودش و خدا متوجه کند.

سعادت عنوان کرد: از این بابت افتخار می‌کنیم که نظامی داریم که نسبت به گسترش فرهنگ اسلامی و قرآنی اقدامات اساسی کرده است. همه آحاد جامعه خارج از بینش‌های سیاسی و اجتماعی و فکری نسبت به قرآن که مکتب ما است و قانون اساسی ما و نظام ما برگرفته از قرآن است، توجه خاصی دارند و قرآن مایه وحدت همه مسلمانان در جهان به ویژه در کشور و علی‌الخصوص در آذربایجان غربی است.

وی ادامه داد: امیدواریم این تفاهم و همدلی که در فرق مختلف آذربایجان غربی به وجود آمده است، تداوم پیدا کند. در حال حاضر شاهد گسترش فرهنگ قرآنی در کشور هستیم.

سعادت اظهار کرد: تمام سرزمین‌ها تصورشان بر این است که اگر از ایران فردی به بیرون از ایران سفر کند، فرد به خوبی به قرائت قرآن مسلط است، پس امیدوارم بیش از پیش در این عرصه تلاش کنیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: بتوانیم در مسیر بسط و گسترش فرهنگ قرآنی خدمتگزار باشیم. 

captcha