امت اسلامی در سایه ولایت می‌تواند به کمال برسد
کد خبر: 3639898
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۸

امت اسلامی در سایه ولایت می‌تواند به کمال برسد

گروه اجتماعی: امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که امت اسلامی در سایه رهبری و ولایت می‌تواند به تعالی و کمال برسد، گفت: در شرایطی که بدخواهان اسلام و تشیع به دنبال از بین بردن اخلاق و شرف در جوامع مسلمان هستند، تمسک به خطبه غدیریه و حدیث ثقلین می‌تواند نجات‌بخش باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، عصر امروز در مراسم جشن عید غدیر خم در مسجد سالار شهیدان تبریز با اشاره به فلسفه واقعه غدیر خم خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) نماز و روزه را ابلاغ و اعمالش تبیین کرد، اما ولایت چه پیامی است که اگر ابلاغ نکند گویی رسالت را به اتمام نرسانده است؟ از این رو مسأله غدیر باید بیش از هر زمانی در سطوح مختلف اجتماعی بیان شود.
وی، ترویج فرهنگ غدیر را مساوی با جاری بودن زندگی دانست و گفت: همه باید همیشه مبلغ ولایت علوی و حکومت دینی و نظام اسلامی باشیم و جلوی کفر و انحراف را بگیریم، اگر حق و حقانیت ولایت علی بن ابی طالب بیان نشود، جامعه دچار انحراف و کج روی خواهد شد.
حجت‌الاسلام صدیقی، با تأکید بر این‌که ولایت همچون چشمه‌ای جوشان و زلال در همه زمان‌ها و مکان‌ها حیات‌بخش جامعه بشری است، گفت: آرامش زمین را به وجود حجت خداست، اگر ولایت نباشد، مثل این است که آبی وجود ندارد و حیات جاری نیست؛ بنابر این اهمیت ابلاغ پیام غدیر از سوی پیامبر گرامی اسلام بر کسی پوشیده نیست.
امام جمعه موقت تهران، با اشاره به این‌که جامعه ولایی به دنبال فراهم کردن شرایط ظهور مهدی موعود(عج) است، تصریح کرد: غدیر برای عموم جهانیان است؛ در حقیقت بر حفظ وحدت به عنوان کلید پیروزی مسلمانان نیازمند شناخت نسبت به فلسفه غدیر هستیم، البته شاهدیم که با مرور زمان مخالفان ولایت و غدیر در حال منزوی شدن هستند.
وی، با بیان این‌که امت اسلامی در سایه رهبری و ولایت می‌تواند به تعالی و کمال برسد، گفت: در شرایطی که بدخواهان اسلام و تشیع به دنبال از بین بردن اخلاق و شرف در جوامع مسلمان هستند، تمسک به خطبه غدیریه و حدیث ثقلین می‌توان نجات‌بخش باشد.

captcha