نصب المان‌های کتابخوانی در میادین مهم استان اردبیل
کد خبر: 3640630
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
عزیزخانی خواستار شد؛

نصب المان‌های کتابخوانی در میادین مهم استان اردبیل

گروه فرهنگی: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل خواستار توجه شهرداران به لزوم نصب المان‌های کتابخوانی در میادین شهری شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، رباب عزیزخانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل امروز بیستم شهریورماه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد که با حضور اعضای انجمن در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتابخوانی نیازمند همکاری تمامی دستگاهها می باشد، اظهار کرد: نصب المان‌هایی با مفهوم کتاب و کتابخوانی در میادین شهری می‌تواند توجه مردم را به فواید مطالعه جلب کند.
وی، برگزاری نشست کتاب خوان با حضور توجه فرماندار شهرستان پارس آباد و بخشدار اصلاندوز و مدیران دستگاههای اجرائی در هفته دولت در پارس آباد و اصلاندوز را اقدامی شایسته و تحسین آمیز دانسته و از توجه فرماندار شهرستان پارس آباد و بخشدار اصلاندوز نسبت به نشست های کتاب خوان تقدیر نمود.
عزیزخانی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به نزدیک شدن به ایام بازگشائی مدارس و دانشگاهها گفت:لازمه عجین شدن افراد با فرهنگ کتابخوانی، عادت به مطالعه از دوران کودکی است لذا انتظار ما از دبیران مدارس اینست که با برنامه های خلاقانه، دانش آموزان را به سمت کتاب و کتابخوانی تشویق کنند.
این مسئول، یکی از عوامل کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی و توسعه فرهنگ شهرنشینی را، تشویق مردم به کتابخوانی بیان کرده و تصریح نمود: کتاب می تواند در انتقال فرهنگ و ارزشهای شهرنشینی و زندگی سالم نقش بسزایی ایفا کند.
معاون فرماندار شهرستان پارس آباد نیز در این نشست، با تقدیر از فعالیتهای صورت گرفته در کتابخانه های عمومی این شهرستان، بر پرداخت بموقع و کامل نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی از درآمدهای شهرداری تأکید نمود.
عدالت حاجی پور، ضمن دعوت اعضای جدید شوراهای اسلامی این شهرستان به حمایت بیشتر از برنامه های کتابخانه ای، نیم درصد را عمده ترین منبع درآمدی کتابخانه های عمومی برای پرداخت هزینه های جاری دانست و گفت: برگزاری بیشتر و بهتر برنامه های فرهنگی و کتابخانه ای در کتابخانه ها منوط به پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی است.
وی، همکاری بیشتر مدارس و دانشگاهها در برنامه های کتابخانه ای را در غنای علمی و معرفتی دانش آموزان و دانشجویان، مؤثر قلمداد کرده و خاطرنشان ساخت: نشست های کتاب خوان مدرسه ای می تواند در اجرائی کردن طرح زنگ مطالعه مفید واقع شود.
حاجی پور، با بیان اینکه در سالجاری 5 میلیارد ریال برای تکمیل کتابخانه مرکزی پارس آباد مصوب شده است، اضافه کرد: تکمیل و تجهیز این پروژه مهم فرهنگی، مشارکت خیرین دلسوز پارس آبادی را می‌طلبد.
قابل ذکر است که در ابتدای این جلسه، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد با ارائه گزارشی از اهم فعالیتهای صورت گرفته در کتابخانه‌ها، از اهتمام ویژه عبدی شهردار تازه کند نسبت به پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی تقدیر نمود.
 حجت الاسلام پورمحمد، برگزاری نشست های کتاب خوان ویژه به مناسبت های تقویمی را یکی از برنامه های این اداره اعلام کرده و افزود: با شروع سال تحصیلی و طبق سنوات پیش، کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد به صورت هفتگی با حضور در مدارس و کلاسهای درس دانش آموزان سعی خواهند داشت دانش آموزان را هرچه بیشتر با خدمات کتابخانه ای و فواید کتابخوانی آشنا کنند.
این مسئول، همچنین از برگزاری تورهای کتابخانه گردی در هفته اول مهر ماه برای دانش آموزان خبر  داد.
captcha