شهر فرهنگی فومن نیازمند کتابخانه مستقل و استاندارد است
کد خبر: 3640647
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲

شهر فرهنگی فومن نیازمند کتابخانه مستقل و استاندارد است

گروه اجتماعی: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان در جریان بازدید از کتابخانه های عمومی شهرستان فومن گفت: شهر فرهنگی فومن نیازمند کتابخانه مستقل و استاندارد است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، هادی نوری،مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان دیروز در بازدید از کتابخانه های عمومی شهرستان فومن که با همراهی زهرا بدن آرا معاون توسعه کتابخوانی، کورش محمدی کارشناس امور کتابخانه ها و معصومه تقدس نژاد رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فومن انجام شد، ضمن حضور در کتابخانه های عمومی شهید دستغیب، امام علی(ع) گشت، سردار جنگل زیده، آیت الله شیخ محمد طاهر شرفی ماسوله و کتابخانه عمومی مشارکتی بنت الهدی فومن با کتابداران و اعضای این کتابخانه دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان همچنین با حضور در بیت امام جمعه فومن با حجت‌الاسلام سید محمدحسن صفوی دیدار کرد. هادی نوری در این دیدار حمایت ائمه جمعه و نیز مسئولین استانی و شهرستانی را در موفقیت اجرای طرح ها و برنامه های کتابخانه های عمومی مهم برشمرد.

نوری همچنین با اشاره به وضعیت کتابخانه های عمومی فومن، علاقه فراوان مردم این شهرستان به کتاب و کتابخوانی را انگیزه ای برای ایجاد کتابخانه در خور شان مردم این منطقه برشمرد و گفت: شهرستان فومن با داشتن سابقه فرهنگی غنی و وجود علما و فرهیختگان بزرگی چون حضرت آیت الله بهجت و استاد شیون فومنی می بایست از نظر فرهنگی در کشور زبانزد باشد.

وی در ادامه توسعه و رشد شاخص های مطالعه در این شهرستان را نیازمند همدلی بیشتر مسئولین عنوان کرد گفت: امیدواریم با همکاری همدلانه متولیان امر شاهد بهبود وضعیت کتابخانه ها و ایجاد کتابخانه مستقل در شهر فومن باشیم.

امام جمعه فومن نیز با تاکید بر جذب علاقمندان به کتابخوانی به کتابخانه های عمومی، بروزرسانی منابع و کتب دانشگاهی و شاداب سازی این مجموعه را مهم ارزیابی کرد.

گفتنی است مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان همچنین در ادامه از پروژه در حال احداث کتابخانه عمومی روستای ماکلوان نیز بازدید و از نزدیک در جریان پیشرفت این پروژه قرار گرفت.

captcha