تجارب جامعه قرآنی را در میزبانی مسابقات سراسری سهیم می‌دانیم
کد خبر: 3643007
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹
حسینخانی:

تجارب جامعه قرآنی را در میزبانی مسابقات سراسری سهیم می‌دانیم

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به میزبانی استان از مسابقات سراسری سال آینده گفت: جلسات اتاق فکر میزبانی سال آینده هر دو ماه یکبار برگزار خواهد شد تا از تجارب و خلاقیت جامعه قرآنی و کارشناسان جهت پیشرفت امور استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام عبدالله حسینخانی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با اشاره به میزبانی سال آینده استان مرکزی از مسابقات سراسری قرآن گفت: مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات قرآن مقدمه‌ای برای میزبانی مرحله سراسری سال آینده بود. 
وی تصریح کرد: متسابقان از نحوه اطلاع رسانی مسابقات رضایت داشتند و بخش عمده اهداف مورد نظر محقق شد. سعی شد تمام مسیرهای منتهی به دانشگاه امیرکبیر در کارت‌های دعوت اطلاع رسانی شود تا متسابقان و داوران و .. سردرگم نباشند. مسابقات قطعاً با کاستی‌هایی مواجه بود که به طور قطع دنبال می‌کنیم. تشکیل اتاق فکر و استفاده از نظرات کارشناسان در کمیته‌ها و ستاد، از برنامه‌های آتی اداره قرآن است.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف استان افزود: جلسات اتاق فکر میزبانی سال آینده هر دوماه یکبار برگزار خواهد شد تا از تجارب و خلاقیت جامعه قرآنی و کارشناسان جهت پیشرفت امور استفاده کنیم.
حجت‌الاسلام حسینخانی اظهار کرد: حضور شکوفه‌ها به مسابقات قرآن اوقاف نشاط زیادی می‌بخشید و خانواده‌ها را به محل برگزاری مسابقات می‌کشاند که با واگذاری این بخش به آموزش‌ و پرورش از شور مسابقات اوقاف کاسته شد. 
وی با اشاره به وضعیت نامناسب گروه‌های تواشیح استان در مسابقات اضافه کرد: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا گروه‌های تواشیح را ساماندهی و به روزهای خوب خود بازگردانیم. استان دارای گرو‌ه‌های خوبی است و اوقاف در حد توان خود برای احیای آنها  کمک خواهد کرد تا شاهد حضور این گروه‌ها در مراحل کشوری و بین‌المللی باشیم. 
این مقام مسئول ادامه داد: نظارت و ساماندهی موقوفات قرآنی نیز از برنامه‌های جدی اداره قرآن است، ظرفیت‌های قرآنی بسیاری در استان وجود دارد که باید روی آنها کار شود، متأسفانه موقوفه‌های قرآنی استان محدود است، راه‌اندازی مجمع خیرین قرآنی، مأموریت جدی اداره قرآن اوقاف برای افزایش موقوفات قرآنی است.
حجت‌الاسلام حسینخانی در پایان تصریح کرد: ساماندهی خانه‌های نور از دیگر برنامه‌های اداره قرآن است، از رؤسای ادارات شهرستان‌ها خواستیم که موقوفات مرتبط با قرآن را جهت شناسایی ظرفیت‌ها معرفی کنند. رصد موقوفات قرآنی کمک می‌کند تا ساز و کار جدیدی برای فعالیت‌های قرآنی تعریف شود.
captcha