40 درصد مسلمانان اروپا از «نژادپرستی» رنج می‌برند
کد خبر: 3644881
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳

40 درصد مسلمانان اروپا از «نژادپرستی» رنج می‌برند

گروه بین‌الملل: یک نظرسنجی برگزارشده بین مدت زمانی مهرماه 94 تا تیرماه 95 شمسی که روز پنجشنبه(30 شهریورماه) منتشرشد، اعلام کرد که 40 درصد از مسلمانان اروپا از اشکال مختلف تبعیض نژادی رنج می‌برند.

92درصد از مسلمانان اروپا از نژادپرستی رنج می‌برند

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «قدس پرس»؛ آژانس حقوق بنیادین اتحادیه اروپا با بیان برگزاری نظرسنجی در میان 10 هزار و 527 مسلمان از 15 کشور اروپایی، بیان کرد: 53 درصد از مسلمانان اروپا در زمان پیداکردن خانه و 39 درصد از مسلمانان به دلیل پوشش ظاهری در زمان پیداکردن شغل با «نژادپرستی» مواجه بوده‌اند که زنان تقریبا 35 درصد از این میزان را تشکیل می‌دهند.

94 درصد از بانوان مسلمان شرکت‌کننده در این نظرسنجی اعلام کردند که به دلیل داشتن حجاب، در معرض آزار و اذیت‌ لفظی و جسمی قرار گرفته‌اند که از این میان 31 درصد مورد هجوم لفظی، 39 درصد با حرکات سوء و 22 درصد نیز با عبارات و جملات نامناسب مورد تعرض واقع شده‌اند.

این نظرسنجی همچنین اعلام کرد که تنها 2 درصد از بانوان باحجاب مورد آزار فیزیکی قرارگرفته‌اند، این درحالی است که بنابر این نظرسنجی، 23 درصد از زنان بی‌حجاب در معرض آزار و اذیت‌های مختلف قرار گرفته‌اند.

این نظرسنجی انجام‌شده، به بررسی دیدگاه مهاجران مسلمان و فرزندان بالای 16 سالشان که بیش از یک سال از اقامت آنان در یکی از کشورهای اروپایی همچون اتریش، بلژیک، قبرس، آلمان، دانمارک، یونان، اسپانیا، فنلاند، فرانسه، ایتالیا، مالت، هلند، سوئد، اسلواکی و بریتانیا می‌گذرد نیز متمرکز شده‌ است.

براساس مطالعات صورت گرفته، بیش از 50 میلیون مسلمان در کشورهای اروپایی زندگی می‌کنند که نیمی از آن‌ها در اروپای غربی ساکن بوده و مسلمانان در اروپا به دنبال همزیستی مسالمت‌آمیز با جوامع خود هستند، اما بر اساس گزارش‌های صورت گرفته، با تبعیض نژادی، بحران‌ها و چالش‌های مختلفی مواجه هستند.

براساس اطلاعات منتشرشده توسط یک مرکز تجزیه و تحلیل رسانه‌های اجتماعی در بریتانیا، پس از حملات اخیر تروریستی در اروپا، استفاده از زبان تند و دشمنانه علیه اسلام و مسلمان در شبکه اجتماعی توئیتر افزایش یافته‌ است.

captcha