کد خبر: 3645454
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱

ندای «لبیک یاحسین» در امامزادگان یزد طنین‌انداز می‌شود

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد گفت: ندای «لبیک یاحسین» در امامزادگان یزد طنین انداز می‌شود که در شهرستان یزد در آستان مقدس امامزاده جعفر (ع) ‏برگزار خواهد شد.‏

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، حجت الاسلام حسین زارع زاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد با تسلیت فرا رسیدن ایام  عزای سید و سالار  شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین ‏‏(ع) و با اشاره به آغاز برنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی در 55  امامزاده و بقعه متبرکه استان با شعار کرامت ما ‏شهادت است  از روز گذشته، اظهار کرد: این سوگواره با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی ،ترویج معارف ‏اسلامی، اجرای امینانه نیات موقوفات مرتبط با عزاداری امام حسین(ع) ویاران با وفایش و تقویت بصیرت و معرفت ‏عزاداران همراه با برنامه‌های متنوع  فرهنگی وقرآنی  برگزار می‌شود.‏
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ادامه داد: در راستای برگزاری این سوگواره، امسال برای سومین سال  همزمان با ‏دومین روز از ماه محرم تجمع بزرگ و پر شور  عزاداران حسینی با شعار «لبیک یا حسین» در امامزادگان شاخص ‏استان بر گزار می شود.‏
وی با بیان اینکه این مراسم همزمان با ورود کاروان امام حسین (ع) به صحرای کربلا و با شعار «لبیک یا حسین» و ‏به منظور پاسخ گویی به ندای یاری طلبی ابا عبد الله الحسین (ع)برگزار می شود، تصریح کرد: این تجمع با برنامه های  ‏سینه زنی، سخنرانی؛ مداحی و ذکر مناقب  و فضایل  امام حسین (ع) و یاران با وفایش برگزار خواهد شد.‏
یادآور می شود این برنامه در شهرستان یزد امروز شنبه 1 مهر بعد از نماز مغرب و عشا در آستان مقدس امامزاده جعفر (ع) ‏یزد برگزار خواهد شد.‏
captcha