اهتمام به برپایی جلسه قرآن در عزای سالار شهیدان +صوت و عکس
کد خبر: 3646116
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸

اهتمام به برپایی جلسه قرآن در عزای سالار شهیدان +صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: جلسه قرآن محمدجواد رضوان‌خواه در طول دهه اول محرم برخلاف دیگر جلسات قرآن شهر تهران تعطیل نیست، بلکه هر شب در این دهه با حضور قاریان و حافظان محله نیکنام و باغچه‌بیدی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه قرآن محمدجواد رضوان‌خواه، قاری و مدرس قرآن و فرزند مرحوم مصطفی رضوان‌خواه، پیشکسوت قرآنی شب گذشته، 2 مهرماه مصادف با شب چهارم محرم الحرام با حضور قاریان و حافظان قرآن محله نیکنام به نشانی تهران، خیابان پیروزی، خیابان زینتی‌افخم، نبش بلوار نیکنام، هیئت متوسلین به قمر بنی‌هاشم(ع) از ساعت 19 الی 20:30 برگزار شد. این جلسه در دهه اول محرم هر شب در کنار عزاداری حسینیه قمر بنی‌هاشم برپا می‌شود.

اهتمام به برگزاری جلسه، با قوتی بیشتر در محرم الحرام+صوت و عکس

 این جلسه قرآن از سال ۱۳۷۳ تا ۱۳۹۳ توسط مصطفی رضوان‌خواه از شاگردان استادان مولایی و سیدمحمدحسن سیف، اداره می‌شد و از سال ۱۳۹۳ توسط محمدجواد رضوان‌خواه، اداره می‌شود.

روش تدریس در این جلسه قرآن بدین صورت است که متناسب با سطح افراد، نکات لازم به آنها تذکر داده می‌شود. همچنین، افراد مستعد، تلاوت‌‌های قاریان مصری را تقلید کرده و در جلسه ارائه می‌دهند و رضوان‌خواه، نکات لازم، جهت ارتقای سطح تلاوت آنها را متذکر می‌شود.

اهتمام به برگزاری جلسه، با قوتی بیشتر در محرم الحرام+صوت و عکس

در اواسط جلسه نیز تلاوت استاد مصطفی اسماعیل پخش شد و اعضای جلسه نفس به نفس، آیات را تکرار کردند و در پایان نیز، جمع‌خوانی صورت گرفت. از جمله زیبایی‌های این جلسه که موجب جذب جوانان و نوجوانان شده بود، اهدای جوایز و وجود یک کمد جایزه بود که قاریان نوجوان در صورت پیشرفت در تلاوت و با تأیید استاد جلسه، جوایزی دریافت می‌کردند.

این جلسه قرآن از معدود جلساتی است که در دهه اول محرم الحرام برخلاف بسیاری از جلسات قرآن تهران، تعطیل نیست، بلکه در طول دهه اول هر شب منعقد می‌شود و اهالی محله نیکنام و باغچه‌بیدی از فضای عطرآگین قرآن کریم بهره‌‌مند می‌شوند. در میان میهمانانی که شب گذشته در جلسه حضور داشتند، هم اعضای جلسه هفتگی چهارشنبه‌ها حضور داشتند و هم میهمانانی از مکان‌های مختلف که برای استفاده از برنامه‌های هیئت به حسینیه آمده بودند که یکی از برکات تشکیل جلسه آموزشی قرآن در دهه اول، همین جذب مخاطب جدید و علاقه‌مند کردن، اقشار مختلف مردم به قرآن است.

اهتمام به برگزاری جلسه، با قوتی بیشتر در محرم الحرام+صوت و عکس

در ادامه این جلسه نیز که بخشی از هیئت متوسلین به قمر بنی هاشم(ع) است، سخنرانان و مداحان اهل بیت(ع) به اجرای برنامه‌های خود پرداختند و در پایان جلسه، سر سفره احسان قرآن و اهل بیت(ع) اطعام شدند.

در پایان یادآور می‌شود، جلسه قرآن محمدجواد رضوان‌خواه در طول سال، چهارشنبه‌‌ها از ساعت ۱۹ الی۲۰:۳۰ در خیابان پیروزی، خیابان زینتی افخم، نبش بلوار نیکنام برگزار می‌شود. همچنین، جلسه دیگر این قاری ممتاز و مدرس قرآن کریم، چهارشنبه‌ها از ساعت۲۱ الی ۲۴ در میدان قیام، کوچه رستگارنژاد برگزار می‌شود.

در ادامه قطعات تلاوت و گزارش تصویری این جلسه ارائه می‌شود.

حمیدرضا امیدوارخرم

کد

دریافت

یاسین شاکری

کد

دریافت

captcha