به گزارش
خبرگزاری بینالمللی قرآنی(ایکنا) از یزد، فاطمه دانش یزدی، مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن هفته گردشگری موزه ها و اماکن فرهنگی ـ تاریخی تحت پوشش این اداره کل در روز پنجشنبه ششم مهرماه به صورت رایگان پذیرای بازدیدکنندگان هستند.
وی ادامه داد: سوم تا نهم مهرماه سال جاری از طرف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به عنوان هفته گردشگری معرفی گردیده است که این اداره کل در حاشیه برنامه های گرامیداشت این هفته که متناسب با ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان نیز می باشد، بازدید رایگان از اماکن تاریخی استان برای مردم و گردشگران را نیز در دستور کار قرار داده است.
یادآور می شود پنجم مهر ماه برابر با بیست و هفتم سپتامبر از طرف سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی گردشگری معرفی گردیده و اساسنامه این روز در تاریخ ۲۷ سپتامبر سال ۱۹۷۰ به تصویب سازمان جهانی گردشگری رسید. انتخاب و تصویب این روز نقطه عطفی در گردشگری جهانی محسوب میشود که هدف از گرامی داشت چنین روزی، بالا بردن سطح آگاهی در مورد نقش گردشگری در جامعه جهانی و نشان دادن چگونگی تاثیر گردشگری بر ارزشهای اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در سراسر جهان است.
منبع: میراث فرهنگی یزد