کد خبر: 3649527
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴

افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد در شهر یزد یک تهدید جدی است

گروه اجتماعی: معاون فني و امور عمرانی فرماندار يزد ضمن اشاره به معضلات و مشکلات ناشی از افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد در سطح شهرستان، وجود این پدیده را یک تهدید جدی در امر بهداشت و سلامت جامعه دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، محمدحسين فلاح تفتی، معاون فني و امور عمرانی فرماندار يزد روز گذشته در جلسه كارگروه كنترل جمعيت حيوانات ناقل بيماری شهرستان يزد با توجه به اهمیت کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری اظهار کرد: تشکیل این جلسه در راستای کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری های مشترک و ارائه راهکارها و پیشنهادات مسولین مربوطه جهت بهبود شیوه های  جمع آوری آنان است.
معاون فني و امور عمراني فرماندار يزد ضمن اشاره به معضلات و مشکلات ناشی از افزایش جمعیت سگ های ولگرد در سطح شهرستان وجود این پدیده را یک تهدید جدی در امر بهداشت و سلامت جامعه دانست و بر ضرورت اجرای دستورالعمل کنترل جمعیت سگ های ولگرد تاکید کرد.
وي تصريح كرد: این حیوانات در برخي از نقاط شهر وجود داشته و از پسماند زباله های شهری تغذیه می کنند كه باید توسط شهرداری بعنوان مسئول اصلی این کار جمع آوری شوند.
فلاح تفتي اضافه كرد: سگ های ولگرد علاوه بر امکان انتقال بیماری، از لحاظ بعد روانی و تهدیدات رفتاری غریزی آن ها مورد سلب آسایش مردم هستند که امیدواریم وضعیت جمع آوری این حیوانات با توجه به تشکیل این کارگروه و تعیین وظایف هر دستگاه، بهتر از قبل صورت پذیرد.
یادآور می شود هماهنگي مركز بهداشت و شهرداري براي واكسينه نمودن افراد دخيل در فرآيند اجرايي كنترل حيوانات ناقل بيماري در سطح شهرستان و همچنين آموزش و اطلاع رساني صحيح به شهروندان براي جلوگيري از نحوه سرايت بيماري ها از حيوانات ناقل از مهمترين مصوبات اين جلسه بود.
captcha