مراسم هفتمین روز درگذشت آیت الله طاهری قمی در بندرعباس برگزار میشود
کد خبر: 3650053
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵

مراسم هفتمین روز درگذشت آیت الله طاهری قمی در بندرعباس برگزار میشود

گروه فعالیت های قرآنی: مراسم یادبود هفتمین روز درگذشت عالم ربانی حضرت آیت الله طاهری (ابوالزوجه ) حضرت آیت الله نعیم آبادی نماینده محترم ولی فقیه در استان هرمزگان، در روز یکشنبه ۱۶مهر ساعت ۱۶ الی۱۸، در مسجدقدس شهرستان بندرعباس برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآنی(ایکنا) از هرمزگان، مراسم یادبود هفتمین روز درگذشت عالم ربانی حضرت آیت الله طاهری (ابوالزوجه ) حضرت آیت الله نعیم آبادی نماینده محترم ولی فقیه در استان هرمزگان، در روز یکشنبه ۱۶مهر ساعت ۱۶ الی۱۸، در مسجدقدس شهرستان بندرعباس برگزار می شود.

وی از علمای بزرگ و از شاگردان آیت‌الله بروجردی و حضرت امام (ره) و آیت‌الله عبدالکریم حائری مؤسس حوزه علمیه قم بود.

همسر وی از فرزندان آیت‌الله حائری بود وی در سال 1304 در شهر مقدس قم متولد شد و در سال 1357 پس از دریافت حکم از سوی حضرت امام (ره) در مقام امام‌جمعه بردسیر، اولین نماز جمعه استان کرمان را در بردسیر برپا کرد.

وی تا سال 1382 به‌عنوان امام‌جمعه و نماینده ولی‌فقیه در بردسیر بوده و سپس به دلیل کهولت سن از این مقام بازنشسته شد.

از شاخص‌ترین مبارزات ایشان مبارزه با فرقه ضاله بهائیت و گروه‌های انحرافی علی الهی و مبارزه با خرافات و بدعت‌ها و تعمیق یک فرهنگ اصیل اسلامی در بردسیر بود.

تأسیس حوزه‌های علمیه خواهران و برادران، احداث بارگاه برای امامزاده سید محمد، احداث مساجد و تکایا و حسینیه‌های این شهرستان نیز توسط وی انجام شد.

همچنین در دوران دفاع مقدس با تلاش و پشتکار فراوانش، کاروان‌های متعددی از کمک‌های گوناگون به‌سوی جبهه‌ها اعزام شد.

مبارزه با تفکرات انحرافی، تأسیس مدارس علمیه، تبلیغ فراگیر مسائل دینی، ارتباط مستقیم و بی‌واسطه با مردم، ساخت‌وساز مساجد و حسینیه‌ها، از بین بردن خرافات، گوشه‌ای از مجاهدت‌های اوست.

آیت‌الله احمدعلی طاهری قمی پس از سال‌ها جهد و مبارزه، روز پنجشنبه (6 مهرماه 96) در سن 92 سالگی به علت بیماری و کهولت سن در قم درگذشت.

captcha