800 حافظ قرآن تحت آموزش نیروی انتظامی استان مرکزی
کد خبر: 3650795
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵
شهیدی خبر داد:

800 حافظ قرآن تحت آموزش نیروی انتظامی استان مرکزی

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: امروز 800 نیروی کادر، وظیفه، خانواده کارکنان و بازنشستگان ثابت در رشته حفظ از یک جزء تا حفظ کل تحت آموزش هستند.

حجت‌الاسلام عباسعلی شهیدی، رئیس عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی انتظامی استان مرکزی‌ در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: عقیدتی سیاسی تحت نظر مقام معظم رهبری و دارای معاونت‌های تخصصی آموزش، تبلیغات و روابط عمومی، سیاسی و نظارت و ارزشیابی است.
وی تصریح کرد: فعالیت‌های عقیدتی سیاسی در سه محور نیازسنجی، نظرسنجی و اثربخشی در قالب تبلیغات و روابط عمومی، سیاسی و آموزش انجام می‌شود، هدف راهبردی برنامه‌ها تراز انقلاب اسلامی، پلیس تراز جمهوری اسلامی طبق فرمان رهبری و اجرای مطالبات رهبری در طول سال به صورت اختصاصی و عمومی است.
حجت‌الاسلام شهیدی اظهار کرد: عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان مرکزی نیز در راستای مطالبات رهبری وظیفه دارد برای تحقق پلیس تراز جمهوری اسلامی و نظام تلاش کند، تمدن اسلامی به عنوان راهبرد و سیاست کلان نیروی انتظامی و برنامه‌های عقیدتی سیاسی دیده شده است.
این مقام مسئول گفت: معاونت تبلیغات و روابط عمومی عهده‌دار تمام فعالیت‌های فرهنگی در مجموعه نیروی انتظامی است که بر اساس تقویم مذهبی و انقلابی برنامه‌هایی را در قالب مسابقات فرهنگی و دعوت سخنرانان تنظیم می‌کند.  
وی ادامه داد: عقیدتی سیاسی مانند سایر دستگاه و مراکز پیرو فرمایش رهبری مبتنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن وارد عمل شده است. بیش از 70هزار حافظ اعم از کارکنان کادر و وظیفه، خانواده کارکنان و بازنشستگان و پلیس افتخاری در دو گروه بانوان و آقایان در سطح کشور در حال آموزش هستند.
حجت‌الاسلام شهیدی اظهار کرد: نیروی انتظامی در سطح استان به منظور اجرای منویات رهبری سال گذشته 208 نفر را به جامعه آماری مشابه سال 94 افزود، امروز 800 نیروی کادر، وظیفه، خانواده کارکنان و بازنشستگان ثابت در رشته حفظ از یک جزء تا حفظ کل تحت آموزش هستند.
وی ادامه داد: امسال نیز تلاش می‌کنیم 200 نفر دیگر به جامعه آماری حفظ قرآن بیفزاییم، آزمون پایان دوره در بازه زمانی بهمن ماه هر سال برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام شهیدی تصریح کرد: در طول سال هر هفته دوره آموزشی روخوانی و روان خوانی، تفسیر در سه گروه فرماندهان و مدیران، نیروهای کادر در تمام سطوح و سربازان روزهای شنبه برگزار می‌شود. این کلاس‌ها در ماه مبارک رمضان هر روز دائر بود.
وی افزود: برای اخذ ترفیع، نیروی کادر موظف است کلاس‌های عقیدتی سیاسی اعم از عقیدتی، اخلاقی و سیاسی را طی و در آزمون پایانی شرکت کند. آزمون قرآن نیز از شرایط استخدام در نیروی انتظامی است از افتخارات نیروی انتظامی استان است که کارکنان کادر این مجموعه در مسابقات قرآن نیروهای مسلح عمان و مسابقات کشوری اوقاف حائز رتبه‌های برتر شدند.
رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی ناجای استان مرکزی در پایان گفت: از وظایف عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی این است که مطالبات رهبری در مناسبت‌های مختلف سیاسی همچون انتخابات و ... را با تراز اسلامی عملیاتی کند.
captcha