آمریکا قصد دارد ایران را به مذاکره بر سر مسائل منطقه وادار کند
کد خبر: 3652223
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹

آمریکا قصد دارد ایران را به مذاکره بر سر مسائل منطقه وادار کند

گروه سیاسی: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: آمریکا تلاش می‌کند با اعمال فشار بیشتر بر جمهوری اسلامی، مسوولان کشور ما را به مذاکره ای جدید بر سرمسائل منطقه وادار کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، اظهار کرد: آمریکا تلاش می‌کند با اعمال فشار بیشتر بر جمهوری اسلامی، مسوولان کشور ما را به مذاکره ای جدید بر سرمسائل منطقه وادار کند.
وی، گفت: ادعای جدید آمریکا در خصوص جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اعمال برخی تحریم‌های جدید به دلیل دشمنی با سپاه از جمله اتفافات روز است، با توجه به اینکه در ماه‌های اخیر آمریکایی‌ها به شدت به دنبال بهانه برای نشان دادن  ایران در جایگاه نقض برجام بودند که با توجه به گزارشات آژانش بین‌المللی در خصوص پایبندی ایران به برجام این خواسته آمریکا محقق نشد، ترامپ بنا دارد با تمسک به بهانه‌های واهی و غیر از مسائل هسته‌ای، تحریم‌های جدیدی بر ایران اجرا کند که نشانگر نقض‌علنی یک جانبه برجام از سوب آنان خواهد بود.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم، تحریم‌های جدید از سوی آمریکا  را معادل خروج یک جانبه آمریکا از برجام دانست و گفت: در صورت حماقت آمریکا در قرار دادن نام سپاه به عنوان تروریست‌ها هم صدا و هماهنگ خواهیم بود زیرا می‌دانیم آمریکا با این کار می‌خواهد  با اعمال فشار  ایران را به مذاکره‌ای جدید بر سر مسائل منطقه بنشاند.
خطیب جمعه تبریز، افزود: این مسیر اشتباه بوده و تحریم‌ها جدید هرگونه تعامل را از بین خواهد برد و جمهوری اسلامی ایران مصمم است که حق هرگونه اقدام را بر خود محفوظ دارد.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه صنایع دفاعی و موشکی حاصل 4 دهه تلاش، مجاهدت و مقاومت است، اظهارکرد: پیشرفت‌های موشکی ایران هیچ ارتباطی با برجام و مذاکرات قبلی با 1+5 ندارد و تلاش دشمنان برای ایجاد ارتباط میان این دو و اعمال محدودیت بر برنامه موشکی تلاشی مذبوحانه بوده و راه به جایی نمی برد.
حجت‌الاسلام آل هاشم افزود: جمهوری اسلامی ایران متناسب با ترکیب و نوع تهدیدهای خود در هر زمان نسبت به هر تهدیدی اقدام خواهد کرد و در این زمینه نه از کسی اجازه می گیرد و نه به کسی جواب می‌دهد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در ادامه خطبه‌ها با اشاره به سالروز تشکیل عقیدتی سیاسی در ارتش، گفت: این اقدام از یادگارهای با ارزش امام (ره) است و به برکت این تشکیلات اقدام‌های ارزشمند و برنامه های معنوی متعددی در نیروهای مسلح انجام شده است.
حجت‌الاسلام آل هاشم همچنین با اشاره به سفر روز شنبه معاون رئیس جمهوری به تبریز، رسیدگی و توجه بیشتر به موضوع احیای دریاچه ارومیه را خواستار شد و ادامه داد: خشک شدن این دریاچه تهدیدی جدی برای مردم منطقه به ویژه استان‌های آذربایجان ‌شرقی و غربی، اردبیل و زنجان است.

captcha