عمل به قرآن بهترین راه برای ایجاد سلامت اجتماعی جامعه است
کد خبر: 3652725
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶

عمل به قرآن بهترین راه برای ایجاد سلامت اجتماعی جامعه است

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئيس اداره تبلیغات اسلامی مراغه، با اشاره به نقش قرآن در ایجاد سلامت اجتماعی جامعه، گفت: ما هرچه بیشتر بتوانیم فرهنگ و عمل به قرآن را در جامعه به صورت مستقیم ترویج دهیم، به همان اندازه به سلامت اجتماعی و کاهش انحرافات کمک کرده‌ایم، قرآن بهترین، سریع‌ترین و موثرترین راه برای ایجاد سلامت اجتماعی جامعه است.

حجتالاسلام علی امیری، رئيس اداره تبلیغات اسلامی مراغه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه قرآن وسیله هدایت پرهیزکاران و افرادی است که می‌خواهند در این دنیا زندگی کنند، اظهار کرد: هر چیزی که مردم را به قرآن سوق دهد، شاخص ترویج قرآن در جامعه است.
وی با اشاره به نقش قرآن در ایجاد سلامت اجتماعی جامعه خاطرنشان کرد: ما هرچه بیشتر بتوانیم فرهنگ و عمل به قرآن را در جامعه به صورت مستقیم ترویج دهیم، به همان اندازه به سلامت اجتماعی و کاهش انحرافات کمک کرده ایم، قرآن بهترین، سریعترین و موثرترین راه برای ایجاد سلامت اجتماعی جامعه است.
حجت‌الاسلام امیری ادامه داد: انسان و جامعه انسانی، باید به موازات توجه به امور عادی و مادی زندگی، مانند اقتصاد، سیاست، موسیقی، ورزش، تفریح و... قرآن را هم از یاد نبرد و با قرائت و ترجمه و تفسیر آن محشور باشد.
رئيس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مراغه یادآور شد: خداوند در قرآن به صراحت می‌فرماید اگر برنامه‌های قرآنی در جامعه پیاده شود، مردم به رستگاری می‌رسند.
وی از رشد خوب فرهنگ قرآن در جامعه گفت و افزود: خوشحالیم که فرهنگ، آموزش، حفظ، قرائت و تجوید قرآن کریم در جامعه ما رشد خوبی دارد؛ چه در مساجد و چه در کانون‌های فرهنگی و مراکز آموزشی و چه دانشگاه ها و مدارس ما.
حجت‌الاسلام امیری قرآن را کتاب زندگی دانست و تاکید کرد: نباید فراموش کنیم که قرآن کتاب زندگی است نه کتاب پس از زندگی و لحظات پس از مرگ، بلکه آیاتی دارد که مربوط به چگونه زندگی کردن است.

captcha