اعلام جزئیات و نحوه ثبت نام در دوره تخصصی حفظ قرآن
کد خبر: 3653764
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸

اعلام جزئیات و نحوه ثبت نام در دوره تخصصی حفظ قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: دوره آموزش خصوصی حفظ جزء به جزء قرآن توسط محمد حاجی حسینی آرانی، نفر اول مسابقات بین‌المللی ارتش‌های کشورهای اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محمد حاجی‌حسینی‌آرانی، نفر اول مسابقات بین‌المللی ارتش‌های کشورهای اسلامی در سال 86 اقدام به برپایی کلاس‌های خصوصی حفظ جزء به جزء قرآن کریم می‌نماید.
این کلاس‌ها به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می‌شود و افراد بالای هشت سال می‌توانند در آن شرکت نمایند، شرط ثبت نام نیز توانایی روخوانی صحیح قرآن است و مجموعا مشتمل بر 30 ترم آموزشی خواهد بود.
ترم اول این کلاس شش ماه است و هزینه شهریه برای هر ماه 95 هزار تومان در نظر گرفته شده است، همچنین قرار است در این کلاس‌ها در پایان هر ترم به سه نفر برتر هر کلاس به ترتیب یک عدد تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی به عنوان جایزه اهدا شود، علاوه بر این به همه فراگیرانی که موفق به حفظ یک جزء از قرآن شوند نیز 250 هزار تومان به عنوان هدیه پرداخت می‌شود.
در ترم اول این دوره قرار است، فقط یک جزء از قرآن توسط قرآن‌آموزان حفظ شود و دلیل این کار نیز حفظ با عمق بیشتر عنوان شده که قرار است سرفصل‌هایی مانند ترجمه، مفاهیم و تفسیر و ... نیز در کنار حفظ قرآن با قرآن‌آموزان کار شود، همچنین سازمان دارالقرآن نیز قرار است به حافظان یک یا چند جزء این دوره آموزشی، گواهی معتبر ارائه کند.
در طول هر ترم 24 جلسه یک ساعته وجود دارد و قرآن‌آموزان در ترم اول موظف هستند برای هر جلسه یک صفحه از قرآن را حفظ نمایند، اما این که تا هفته آینده با چه کیفیتی این یک صفحه حفظ می‌شود در اختیار خودشان است و می‌توانند در یک روز این صفحه را حفظ کنند، البته مدت زمان ترم‌های بعدی ممکن است، کاهش یابد.
علاقه‌مندانی که نمی‌توانند در دوره حضوری شرکت کنند، می‌توانند به صورت تلفنی در این دوره شرکت کنند، شیوه کار نیز بدین صورت است که بعد از سه ماه یک آزمون میان ترم از آنها گرفته می‌شود و مجددا در پایان ترم در کلاس برای اختتامیه آن ترم حاضر می‌شوند.
مکان برگزاری این کلاس‌ها هنوز مشخص نشده است و این نکته قابل ذکر است که این کلاس‌ها به صورت شخصی اداره می‌شود، همچنین منعی برای ثبت نام خانم‌ها نیز وجود ندارد.
علاقه‌مندان برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 09127121752 تماس حاصل نمایند.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۲۶ - ۰۹:۲۸
0
0
برپایی دوره‌های قرآنی توسعه یابد علاقمندان بیشتری به آن روی خواهند آورد
captcha