رشد گسترده کرسی‎های تفسیر قرآن در مساجد استان قم
کد خبر: 3653835
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹

رشد گسترده کرسی‎های تفسیر قرآن در مساجد استان قم

گروه فعالیت‎های قرآنی: مسئول دبیرخانه کانون‎های فرهنگی مساجد استان قم از رشد کرسی‎های تفسیر قرآن در قم خبرداد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، حجت‎الاسلام و المسلمین روحانی، پیش از ظهر امروز 25 مهرماه در جمع خبرنگاران گفت: کمبود مسایل مالی در کشور همیشه از حوزه فرهنگ آغاز می‎شود و امسال نیز این روند ادامه داشت؛ به همین جهت در عرصه فرهنگ این کمبودها بیشتر حس شد.
وی افزود: با وجود اینکه در معرض ورود به ماه آبان هستیم هنوز هیچ بودجه‎ای اختصاص داده نشده است ولی فعالیت‎های مرتبط به مساجد در استان قم بدون هیچ نقصی ادامه یافته است و این مساله به برکت اخلاص فعالان مسجدی محقق شده است.
مسئول دبیرخانه کانون‎های فرهنگی مساجد استان قم بیان کرد: در عرصه برنامه‎های آموزشی و پژوهشی 2هزار و 207 برنامه برگزار شد؛ در زمینه ماموریت‎های محتوایی و فرهنگ ساز، از جمله تولید و اشتغال و مصرف کالای ایرانی در 9 عنوان برنامه تعداد یک‌زار و 730 برنامه برگزار شد.
وی گفت: در 6 ماهه اول امسال یک‌هزار و 824 برنامه فرهنگی و تفریحی در مساجد استان قم برگزار شد؛ در زمینه نماز یاوران نیز887 برنامه برگزار شد همچنین در عرصه روابط عمومی 722 برنامه در مساجد انجام شده است.
روحانی تصریح کرد: در مناسبت‌های ملی و مذهبی نیز بیش از 2 هزار برنامه برگزار شد؛ یک سری از فعالیت‎ها نیز در یک سری از مساجد برگزار شد که از جمله آنها می‎توان به فعالیت‎های مرتبط به کتابخانه‎های استان اشاره کرد؛ حمایت از خانه‎های نور که به فعالیت‎های قرآنی می پردازند نیز از دیگر فعالیت‎های یک سال اخیر بوده است.
مسئول دبیرخانه کانون‎های فرهنگی مساجد استان قم بیان کرد: در عرصه فعالیت‎های آموزی به جز حلقه‎های معرفت و قرآنی در همه مساجد، هسته‎های پژوهش نیز برگزار می‎شود؛ سعی شده است که جوانان را در بخش پژوهش یاری کنیم؛ در این عرصه جشنواره‎هایی نیز برگزار می‎شود.
وی گفت: در این راستا کلاس‎های فنی و مهارتی نیز ویژه فعالان مسجدی برگزار شده است؛ در ماه مبارک رمضان، طرحی به نام ربیع القرآن و با مشارکت شبکه قرآن در 150 مسجد برگزار شد.
روحانی تصریح کرد: در طرح یک‌هزار و 451 نیز کانون های فرهنگی مساجد نقش فعال و پرشوری داشتند؛ امسال کرسی‎های تفسیر در مساجد استان قم راه اندازی شد که در کشور نیز این فعالیت بی نظیر است؛ در این کرسی‎ها فعالانی که در عرصه‎های قرآنی قوی هستند را در بخش تفسیر به کار گرفتیم.
مسئول دبیرخانه کانون‎های فرهنگی مساجد استان قم بیان کرد: در عرصه مباحث تربیتی امسال 31 هزار ساعت حلقه معرفت در مساجد شکل گرفت؛ برای افزایش کیفیت، گروه تبلیغی ایجاد شد و طلابی که در این زمینه آموزش دیده بودند در این حلقات به فعالیت پرداختند.
وی گفت: در زمینه گفتمان سازی اقتصاد انقلابی در 181 مسجد این فعالیت انجام شد؛ در زمینه ترویج سبک زندگی اسلامی، ترویج فرهنگ افزایش جمعیت و آموزش والدین فعالیت‎هایی انجام شد.
روحانی تصریح کرد: کارآفرینی فرهنگی از دیگر برنامه‎هایی بود که در 100 مسجد استان قم برگزار شد؛ در زمینه آموزش مقابله با آسیب‎های اجتماعی، در بیش از 150 مسجد استان قم نشست‎های کارگاهی برگزار شد.
مسئول دبیرخانه کانون‎های فرهنگی مساجد استان قم با اشاره به برگزاری جشنواره سرود و بیان کرد: المپیاد ورزشی نیز در این مرکز به شکل ستادی برگزار شد؛ نوزدهمین المپیاد کانون های مساجد با مشارکت دستگاه‎های استان برگزار شد.
وی گفت: در زمینه نمازیاوران برنامه هایی در 314 مسجد برگزارشد؛ حمایت از 331 اردوی مسجد از دیگر فعالیت‎های این عرصه بود.
captcha