بخشی از نظام سرمایه داری در دنیا، قدرت فرهنگی است
کد خبر: 3655729
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷

بخشی از نظام سرمایه داری در دنیا، قدرت فرهنگی است

گروه فرهنگی: مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان با بیان اینکه امروز حوزه فرهنگ و هنر قدرت بالایی دارد، اظهار کرد: بخشی از نظام سرمایه داری در دنیا، قدرت فرهنگی است و یکی از مصادیق آن زبان هنر است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، مراسم تودیع و معارفه رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان شامگاه گذشته 30 مهرماه در سینما بهمن اهواز برگزار شد.

دکتر صادق کریمی‌کیا، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان که به نیابت از استاندار در این مراسم حضور یافته بود، از سرپرست سابق حوزه هنری و تعامل او با استانداری قدردانی کرد و ضمن تبریک به حجت‌الاسلام طباطبایی مدیر جدید حوزه هنری، گفت: امیدوارم مدیریت جدید بیش از پیش نسبت به رشد حوزه هنری در استان تلاش کند.

وی اظهار کرد: ما در فضایی زندگی می‌کنیم که حوزه فرهنگ و هنر قدرت بالایی دارد و بخشی از نظام سرمایه داری در دنیا، قدرت فرهنگی است و یکی از مصادیق آن زبان هنر هست. امروز قدرت دولت‌ها فقط بحث سخت‌افزاری نیست و زبان هنر مطرح است.

کریمی‌کیا با بیان اینکه فلسفه وجودی حوزه هنری پس از انقلاب اسلامی، دفاع از ارزش‌ها بود، افزود: انقلاب اسلامی، یک حوزه مقاومتی را در عرصه نظام جهانی شروع کرد و حوزه هنری که در اوایل انقلاب شکل گرفت توانست شکل جدیدی از هنر را عرضه کند.

همچنین در این مراسم مجتبی آقاکوچک‌زاده، سرپرست سابق حوزه هنری استان خوزستان گفت: خوشحالم امروز آن دورانی که در ادارات و فضای هنرمندان و دستگاه‌های مرتبط فرهنگی ـ هنری، نامی از حوزه هنری نبود، پشت سر گذاشتیم و امروز در فعالیت‌های فرهنگی و هنری نام حوزه هنری به میان می‌آید.

وی با اشاره به مسائل مالی و بدهی‌های حوزه هنری استان در ماه‌های گذشته گفت: در این فرصت نه ماهه که سرپرستی حوزه هنری را بر عهده داشتم، تلطیف فضایی انجام شد و امروز هیچ هنرمندی مطالبه مالی یا مادی از حوزه هنری ندارد. کارهای زیرساختی در این مدت انجام شد از جمله ساختمانی برای حوزه هنری آبادان فراهم شد و دفتر حوزه هنری دزفول نیز پویا شد، حق هنرمندان تئاتر را به آنها برگرداندیم و پلاتوهای ما در حال حاضر در خدمت جامعه تئاتر استان است.

آقا کوچک‌زاده ادامه داد: شاید 96 برنامه تولیدی برای نه ماه کم باشد اما تمامی این کارها در جهت اهداف و سیاست‌های سازمانی انجام شد و حاضر نشدیم پا به تولیداتی بگذاریم که در راستای کارهای حوزه هنری نبود.

وی در پایان گفت: خوشحالم که این امانت را به یک روحانی بومی استان تحویل می‌دهم و از سی و چند نفری که در این مدت با من همکاری کردند، تشکر می‌کنم.

iqnakhouzestan@

captcha