ممنوعیت سفر به عراق بدون اخذ ویزا
کد خبر: 3656446
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳

ممنوعیت سفر به عراق بدون اخذ ویزا

گروه سیاست و اقتصاد: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی و جانشین ستاد هماهنگی مراسم اربعین در استان با اشاره به پیش بینی حضور حدود ۹ هزار زائر اربعین از این استان در کربلای معلّی، از این افراد خواست با اخذ روادید و از مرزهای رسمی تعیین شده سفر معنوی خود را به انجام رسانند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، مهرداد ابراهیمی معاون سیاسی استاندار، ظهر امروز در جمع خبرنگاران تصریح کرد: زائران به حاکمیت دولت عراق احترام بگذارند و با دریافت روادید رسمی عازم مراسم اربعین شوند. وی با اشاره به تعیین مرز چزابه در استان خوزستان برای تردد زائران خراسان شمالی در اربعین امسال گفت: تردد در مرزها و ورود به کشور عراق بدون مجوزهای قانونی مجازات حبس از 6 ماه تا 3 سال در پی خواهد داشت بنابراین از زائران هم استانی می خواهیم این سفر معنوی را با معیارهای قانونی و شرعی همراه کنند و از سفر بدون ویزا خودداری شود.
وی با اشاره به برگزاری 5 نشست ستاد هماهنگی اربعین حسینی در استان که 50 مصوبه در پی داشته است، خاطرنشان کرد: تأکید ما حفظ ماهیت خودجوش بودن و مردم محور بودن برنامه های اربعین بوده لذا تلاش شده است با همکاری و هماهنگی برنامه های مردمی داوطلبانه، کارها را پیش ببریم.
وی هماهنگی دریافت و توزیع کمک های اهدایی و نذورات مردمی بین زائران مراسم اربعین حسینی، کمک به مردم عراق به عنوان میزبانان این سفر معنوی، کمک به تأمین نظم و امنیت در مرزها و کشور عراق با همکاری دولت آن کشور و تأمین امکانات مربوط به بهداشت و سلامت زائران را از وظایف ستاد هماهنگی مراسم اربعین برشمرد.
دکتر ابراهیمی درباره هزینه های قانونی سفر به کربلا و شرکت در مراسم اربعین هم گفت: مجموع این هزینه ها اعم از دریافت روادید، بیمه سفر و حوادث و هزینه های قانونی دیگر کمتر از 200 هزار تومان است و بحث دلار هم موضوعیت ندارد بنابراین انتظار از زائران عزیز این است که با رعایت همه جوانب قانونی عازم عتبات شوند.
وی با افزودن این که با صدور روادید برای زائران، آن ها به طور خودکار بیمه هم می شوند، ادامه داد: امکانات و نیروهای بهداشتی و درمانی برای استقرار در موکب های خراسان شمالی نیز پیش بینی شده است. وی اضافه کرد: امسال یک موکب در مرز مهران برای تغذیه و اسکان روزانه 5 هزار نفر و ۲ موکب هم در کربلا برای خدمت رسانی به همین تعداد زائر خراسان شمالی در ایام اربعین برپا می شود.
معاون سیاسی استاندار گفت: امسال تاکنون برای عزیمت به کربلای معلّی و حضور در مراسم اربعین ۵ هزار و۳۷۱ نفر در استان نام نویسی کرده اند و به ۴ هزار و۵۰۳ نفر ویزا داده شده و پیش بینی ما این است که تعداد زائران به حدود ۹ هزار نفر برسد.
دکتر ابراهیمی هم چنین شماره حساب های دریافت کمک های مردمی و نذورات برای موکب های استان را نیز این گونه بیان کرد: شماره حساب 43104078700.1 بانک انصار به شماره کارت 6273811074394765 برای جمع آوری کمک های مردمی به موکب مستقر در کربلا و شماره حساب 431342165061 بانک انصار با شماره کارت 6273811093042056 برای موکب مستقر در مرز مهران.
سال گذشته برابر آمار رسمی حدود 7800 زائر از خراسان شمالی در مراسم اربعین حسینی حضور داشتند.
captcha