نمایشگاه کتاب عامل تحول فرهنگ جامعه است
کد خبر: 3656798
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱

نمایشگاه کتاب عامل تحول فرهنگ جامعه است

گروه فرهنگی: امام جمعه بجنورد ضمن تاکید بر فرهنگ کتاب خوانی برای تعالی فردی و اجتماعی، گفت: نمایشگاه کتاب عامل تحول فرهنگ جامعه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی امام جمعه بجنورد ظهر امروز در آئین گشایش دهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی در محل مصلی امام خمینی(ره) مرکز استان، با بیان اینکه خداوند کریم دو قسم در قرآن دارد که مربوط به حوزه کتاب و مطالعه است، خاطرنشان کرد: قسم اول «والعادیات ...» قسم به لشکر مخلص خدا، بندگان با ایمان در راه جنگ با دشمنان و مدافعان اسلام است و قسم دوم به قلم است و آنچه که از آن می تراود.
وی اضافه کرد: قلم دانشمند، کار تفنگ رزمنده را می کند و هر دو دشمن جهالت و جهل هستند.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی هم جهل را خطرناک دانست و هم جاهلیت را و تصریح کرد: جهالت عامل جنگ بوده و نقطه مقابل این دو ویژگی در جامعه دینی فضل و فضیلت است.
حجت الاسلام یعقوبی کتاب را وسیله ای برای جهل زدایی و بصیرت افزایی خواند و کتاب را رفیق موافق انسان در طی کردن مسیر سفرش در این دنیای فانی، توصیف کرد.
وی به آیه مبارکه «انالله و اناعلیه راجعون» اشاره کرد و با بیان اینکه همه از خداییم و به سوی خدا باز می گردیم، تصریح کرد: در این سفر برای شناخت ذات اقدس الهی، کتاب و مطالعه، رفیق مسیر رشد، یاور و امنیت بخش است.
وی در ادامه سخنان خود کتاب را گردشگری بدون هزینه، میان بری برای شناخت بشریت، فضیلت بخش، یار فداکار و موافق با انسان و هادی و راهنما توصیف کرد.
امام جمعه بجنورد همچنین کتاب خوانی را عامل تغذیه روح دانست و اضافه کرد: نمایشگاه کتاب عرضه کننده غذای فکر است و باید مردم با حضور در نمایشگاه و خرید کتاب تا یکسال، اندیشه خود را بیمه کنند.
حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه دین اسلام بر کتاب خوانی تاکید کرده و حدیث یک ساعت تفکر بهتر از یکسال عبادت است بر این اهمیت صحه گذاشته است، خاطرنشان کرد: در سبد زندگی بهترین تحفه کتاب است و خرید آن از مکانی مقدس، ارزش بسیاری دارد.
امام جمعه بجنورد یادآور شد: مصلی مکان عبادت است و اختصاص این مکان به نمایشگاه کتاب، نشان از اهمیت جایگاه علم و مطالعه دارد و انتظار می رود که مراجعه کنندگان حرمت این مکان مقدس را حفظ نمایند.
دهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی در محل مصلای بزرگ امام خمینی(ره) بجنورد صبح امروز چهارشنبه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد و تا هشتم آبان ماه جاری برپا است.
captcha