طرح بهداشتی زیارت اربعین در کربلا کلید خورد
کد خبر: 3658739
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳

طرح بهداشتی زیارت اربعین در کربلا کلید خورد

گروه بین‌الملل: اداره بهداشت و درمان استان کربلا، طرح اضطراری ویژه زیارت اربعین حسینی را از امروز (نهم آبان‌ماه) آغاز کرد.

آغاز اجرای طرح بزرگ بهداشتی زائران اربعین در کربلابه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «موازین نیوز»؛ اداره بهداشت و درمان استان کربلا، طرح اضطراری ویژه زیارت اربعین حسینی را از امروز (نهم آبان‌ماه) آغاز کرد و این طرح تا پایان مراسم اربعین ادامه خواهد داشت.

صباح موسوی، مدیرکل اداره بهداشت و درمان استان کربلا در خصوص آغاز اجرای طرح اضطراری ویژه زائران اربعین گفت: 91 دستگاه آمبولانس، 41 ایستگاه پزشکی، 7 بیمارستان دولتی و دو بیمارستان وابسته به آستان حسینی و عباسی و بیمارستان سیار الزهراء(س) در مسیر نجف و کربلا برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

وی افزود: افتتاح ایستگاه پزشکی در مرکز جراحی تخصصی حضرت زینب کبری(س) و اختصاص 31 گروه بهداشتی برای نظارت بر آب آشامیدنی و غذای زائران از دیگر فعالیت‌های اداره بهداشت کربلا به مناسبت اربعین حسینی است.

موسوی ادامه داد: این طرح اضطراری با افزایش تعداد تخت تمامی بیمارستان‌ها همراه است و از امروز تا پایان مراسم اربعین ادامه دارد.

مدیرکل اداره بهداشت و درمان کربلا با اشاره به همکاری وزارت بهداشت و ادارات بهداشت سایر استان‌های عراق در اجرای این گفت: در طرح مذکور از گروه‌های متخصص پزشکی استفاده خواهد شد و ادارات بهداشت استان‌های بابل و نجف نیز در این زمینه همکاری می‌کنند.

موسوی اظهار کرد که مسئولیت امور بهداشتی و درمانی زائرسراهای وابسته به آستان مقدس حسینی و عباسی در سه محور خارجی شهر کربلا، بر عهده ادارات بهداشتی استان‌های بغداد، دیوانیه، مثنی، بصره و میسان است و نیازهای پزشکی و درمانی بیماران، نیازهای دارویی و تجهیز لوازم پزشکی از جانب این ادارات تأمین می‌شود/.

captcha