مفاهیم ناب قرآنی مهم‌ترین مؤلفه برای رسیدن به حیات طیبه است
کد خبر: 3658809
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲

مفاهیم ناب قرآنی مهم‌ترین مؤلفه برای رسیدن به حیات طیبه است

گروه فعالیت‌های قرآنی: کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کامیاران گفت: قرآن کریم و مفاهیم ناب و ارزشمند آن مهم‌ترین مؤلفه برای تعالی و سعادت انسان است.

شهرام کریمی، کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کامیاران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: قرآن کریم، نور مبین و راه مستقیم است و هدفش، هدایت و رستگاری است؛ چراغى است که فروغ فروزان آن، همیشگی است و بدون این نور، یافتن راه مستقیم و حقّ براى هیچ کس امکان ندارد.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم کتاب زندگی است، افزود: با عمل به تمامی آیات آن می‌توانیم سعادت و خوشبختی دو عالم را برای خود رقم بزنیم و با بهره‌گیری از مضامین قرآنی می‌توان زندگی سالم و عاری از هر مشکل و آسیبی داشته باشیم.

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کامیاران با اشاره به اینکه قرآن کریم، نور مبین و راه مستقیم است و هدفش، هدایت و رستگاری است، عنوان کرد: ما باید اعمال و اخلاقمان را با قرآن بسنجیم چراکه قرآن کریم کتاب هدایت و تربیت است.

وی اشاره به اهمیت فعالیت‌های قرآنی در سال جاری و با توجه به عملکرد مطلوب اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اعلام کرد: مفاهیم ارزشمند و متعالی قرآن کریم مهم‌ترین مؤلفه برای رسیدن به تکامل انسان و حیات طیبه است.

کریمی از قرآن کریم به‌عنوان یک کتاب هدایت‌بخش و انسان‌ساز یاد کرد و ادامه داد: انسان به واسطه این کتاب الهی می‌تواند از بحران‌ها و انحرافات و گرفتار شدن در برابر خطرات دور بماند و از مفاهیم نابِ آن می‌تواند در جهت پیشبرد زندگی سعادتمند خود بهره ببرد.

وی قرآن را حلّالِ مشکلاتِ امروز جوامع اسلامی دانست و تأکید کرد: تمام مشکلات و گرفتاری دنیای اسلام بخاطر دوری از مفاهیم متعالی و وحدت آفرین قرآن کریم است و بازگشت به قرآن و مفاهیم ارزشمند آن می‌تواند جوامع اسلامی را در برابر خطرات و معضلات یاری کند.

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کامیاران قرائت دائمی قرآن کریم را توصیه به جوانان و سایر اقشار عنوان کرد و یادآور شد: قرآن حجّت خداوند است و باید با قرائت به فرامین این کتاب نورانی موجبات خشنودیِ پروردگار را فراهم کنیم. 

captcha