هزار خیمه قرآنی به نام هزار شهید در حماسه اربعین/ زائران و جرعه‌ای از کلام نور + عکس
کد خبر: 3660096
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰
مسئول واحد قرآن بسيج مردمی عراق خبر داد:

هزار خیمه قرآنی به نام هزار شهید در حماسه اربعین/ زائران و جرعه‌ای از کلام نور + عکس

گروه بین‌الملل: اسماعیل الحکاک با اشاره به فعالیت‌های این مرکز در مسیر پیاده‌روی اربعین اظهار کرد: هزار خیمه قرآنی به نام هزار شهید عراقی در 13 شهر عراق و در مسیرهای زائران اربعین بر پا شده است.

هزار خیمه قرآنی به نام هزار شهید در حماسه اربعین/ زائران و جرعه‌ای از کلام نور + عکساسماعیل دَرتراش (الحکاک)، مسئول واحد قرآن كريم بسيج مردمی عراق(الحشد الشعبى) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اظهار کرد: خداوند متعال عنایت ویژه‎ای به مراسم اربعین دارد و به همین منظور مردم از سراسر جهان همه ساله اوج عشق و محبت خود به سالار شهیدان را با حضور در پیاده‌روی به سمت ضریح امام حسین(ع) نشان می‎دهند.

وی افزود: با توجه به اهمیت چنین مراسمی تصمیم گرفتیم که خیمه‎های قرآنی در مسیر پیاده‌روی زائران اربعین بر پا کنیم تا آنان در حین مسیر از کلام الهی نیز بهره‌مند شوند.

درتراش تصریح کرد: امسال هزار خيمه قرآنى به نام هزار شهيد عراقى در ١٣ شهر عراق داریم و برنامه‌ها برای همه گروه‌های سنی بوده و تاکنون برای بیش از 300 هزار نفر برنامه تصحیح نماز اجرا کرده‌ایم.

مسئول خیمه‌های بین‌المللی قرآن در مسیر زائران اربعین در عراق همچنین بیان کرد: محل استقرار خيمه‌ها خود موكب‌ها و حسينيه‌هاى بين راه از تمام مرزهاى عراق تا كربلا و بعد تا سامرا است.

فردا//هزار خیمه قرآنی به نام هزار شهید در حماسه اربعین/ زائران و جرعه‌ای از کلام نور + عکس
درتراش در ادامه با اشاره به اهداف برپایی خیمه‌های قرآنی اظهار کرد: امسال سومين سال است كه مسئول خيمه‌هاى قرآنى هستم و آموزش صحيح‌خواندن نماز، برپایی محافل قرآنی، کرسی تلاوت، نماز جماعت، آموزش مفاهیم قرآنی، آموزش قرائت صحیح سوره فاتحه، حفظ سوره‌های کوتاه قرآن و آموزش برخی احکام و مسائل شرعی از اهداف اجرای چنین طرحی است.

توزیع هزار بنر قرآنی در بین زائران

وی با بیان اینکه هزار بنر از آیه‌های قرآنی در مسیر پیاده‌روی اربعین توزیع کرده‌ایم، گفت: به تناسب حضور کودکان در راهپیمایی اربعین حسینی برنامه‌هایی نیز برای گروه‌های سنی کودک و نوجوان برگزار شده است.

فردا//هزار خیمه قرآنی به نام هزار شهید در حماسه اربعین/ زائران و جرعه‌ای از کلام نور + عکس

سرپرست گروه تواشیح «الغدیر» قم تصریح کرد: نیت ما امسال این است حتی در محل استقرار زوار در کربلا و در خانه‌ها، آموزش صحیح‌خواندن نماز هم داشته باشیم.

وی ادامه داد: در راهپیمایی اربعین حسینی عراقی‌ها بسیار علاقه دارند که در مناسبات و کارهای فرهنگی ایرانیان شرکت کنند، ما نیز به همین دلیل قاریان، سخنرانان و مداحان برجسته عراقی را دعوت کرده‌ایم و با همکاری آنان نماز جماعت برپا کرده و فعالیت‌های قرآنی در خیمه‌ها انجام می‌دهیم.

اصل کار مردمی‌ است

اسماعیل درتراش در مورد سازماندهی خیمه‌های قرآنی در مسر پیاده‌روی اربعین گفت: اصل کار خیمه‌ها مردمی است؛ اما امسال کار خیمه‌ها با همکاری مدیریت الحشد الشعبی و مؤسسات و نهادهای قرآنی در عراق انجام شد و۸۰ موکب ایرانی هم با ما همکاری کردند.

فردا//هزار خیمه قرآنی به نام هزار شهید در حماسه اربعین/ زائران و جرعه‌ای از کلام نور + عکس

درتراش با اشاره به اهمیت فعالیت‌های قرآنی در مدت برگزاری راهپیمایی اربعین گفت: در طول مسیر کربلا و سامراء 313 خیمه و حسینیه با رویکرد قرآنی دایر شده‌اند که زوار حسینی می‌توانند در این خیمه‌ها به حفظ و سایر فعالیت‌های قرآنی بپردازند.

وی با بیان اینکه فعالیت خیمه‌های قرآنی اربعین حسینی در سال جاری از 28 محرم آغاز شد، افزود: محور فعالیت‌های قرآنی در این خیمه‌‌ها، مسابقات قرآنی، حفظ برخی سوره‌ها، تلاوت قبل از اوقات‌ نماز و ختم قرآن کریم است.

فردا//هزار خیمه قرآنی به نام هزار شهید در حماسه اربعین/ زائران و جرعه‌ای از کلام نور + عکس

اسماعیل درتراش در پایان فعالیت خیمه‌های قرآنی برای کاروان‌های اعزامی از دیگر کشورها را یادآور شد و گفت: در کاروان‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس، کشورهای آفریقایی، اروپایی و آسیایی هم برنامه‌های قرآنی اجرا کرده‌ایم و در ایام زیارت اربعین محافلی برای این کاروان‌ها برگزار می‌شود/.

گفت‌و‌گو: سیده نرگس وهاب‌زاده


captcha