نقش غرب در رویکرد رسانه‌های مالزی به ایران
کد خبر: 3660238
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
در گفت‌و‌گو با ایکنا تبیین شد؛

نقش غرب در رویکرد رسانه‌های مالزی به ایران

گروه بین‌الملل: سردبیر ارشد بخش خارجی روزنامه «اوتسان» مالزی نحوه نگرش رسانه‌های مالزیایی به ایران و پوشش اخبار دینی قرآنی در این رسانه‌ها را تبیین کرد.

انعکاس اخبار ایران در رسانه‌های مالزی توسط غرب
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، «محمود مواردی»، روزنامه‌نگار مالزیایی و سردبیر ارشد بخش خارجی روزنامه «اوتسان» که هفته گذشته و در حاشیه برپایی بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات در مصلای امام خمینی(ره)، میهمان غرفه ایکنا بود، توضیحاتی درباره پوشش اخبار دینی و قرآنی در رسانه‌های مالزی و نگاه این رسانه‌ها به ایران ارائه داد. 

وی با اشاره به این که حدود 30 سال است در عرصه رسانه‌ فعالیت دارد، گفت: متأسفانه برخی رسانه‌های مالزی در پوشش اخبار مربوط به ایران تحت تأثیر رسانه‌های مغرض غرب هستند و اخبار منفی رسانه‌های آمریکایی و اروپایی را منعکس می‌کنند.

محمود مواردی تصریح کرد: تأثیرپذیری رسانه‌های مالزی از غرب سبب شده است که اخباری دقیق و صحیح از ایران منعکس نکنند.

این فعال رسانه‌ای مالزیایی در ادامه از فعالان رسانه‌ای و دست‌اندرکاران کشورمان خواست که تلاش جدی و مضاعفی برای معرفی و شناسایی بهتر ایران از طریق رسانه‌های بین‌المللی انجام دهند.

سردبیر ارشد بخش خارجی روزنامه «اوتسان» در خصوص پوشش اخبار دینی و قرآنی در رسانه‌های مالزی نیز گفت: رسانه‌های مختلفی در کشور مالزی قرار دارند که به صورت تخصصی برای پوشش رویدادهای دینی اختصاص دارند، اما برخی رسانه‌ها نیز به صورت جزئی بر روی اخبار دینی تمرکز کرده و آن را تحت پوشش قرار می‌دهند.

وی در پایان یادآور شد: من در جریان سفر به ایران پیشنهاداتی در زمینه گسترش و تقویت روابط رسانه‌ای و امضای تفاهم‌نامه‌ به منظور تقویت صنعت گردشگری و توریسم ارائه داده‌ام.

بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات، 5 تا 12 آبان‌ماه در مصلای امام خمینی(ره) در تهران برگزار شد/.

انعکاس منفی اخبار درباره ایران در رسانه‌های مالزی توسط غرب

انعکاس منفی اخبار درباره ایران در رسانه‌های مالزی توسط غرب

انعکاس منفی اخبار درباره ایران در رسانه‌های مالزی توسط غرب

captcha