لیست اهدا‌کنندگان گروه خونی o منفی برای اربعین وجود دارد
کد خبر: 3661584
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹
حاجی بیگی عنوان کرد:

لیست اهدا‌کنندگان گروه خونی o منفی برای اربعین وجود دارد

گروه سلامت: سخنگوی سازمان انتقال خون کشور ضمن اعلام آمادگی 32 مرکز انتقال خون برای پذیرایی از اهداکنندگان نذر اربعین ، از آماده‌سازی لیست اهداکنندگان گروه‌ خونی o منفی برای شرایط اضطراری خبر داد.

بشیر حاجی بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به آماده باش ادارات و پایگاه‌های انتقال خون در روز اربعین اظهار کرد: برای سراسر کشور همانند سال‌های گذشته سازمان انتقال خون ایران در این ایام مانند سازمان‌های خدمت گذار دیگر در خدمت مردم جهت اهدای خون است.

وی افزود: در کل کشور 32 مرکز اهدای خون ثابت، موقت و سیار در آماده باش کامل هستند، خوشبختانه ذخایر خونی در کشور به دلیل مراجعه مکرر در روزهای تاسوعا و عاشورا و برنامه‌ریزی برای ادای نذر خون تا اربعین تکمیل است.

حاجی بیگی یادآور شد: در تماسی که با استان‌ها داشته‌ایم ظرفیت بانک‌های خون کشور از نظر ذخایر خونی مطلوب گزارش شده است.

مدیرکل دفتر مدیرعامل سازمان انتقال خون عنوان کرد: ما برنامه‌ریزی‌های لازم را جهت خون‌گیری از اهداکنندگان عزیزی که برای ادای نذر خون اربعین به مراکز مراجعه می‌کنند، انجام داده‌ایم.

وی بیان کرد: در تمامی استان‌های غربی کشور مانند ایلام، کرمانشاه، خوزستان و آذربایجان غربی مراکز انتقال خون به حالت آماده باش در آمده و همکاری‌های لازم با مدیران ارشد استان‌ها، مدیریت‌ فوریت‌های پزشکی، اورژانس و مدیران بحران انجام شده است.

حاجی بیگی همچنین از آماده‌سازی لیست اهداکنندگان گروه‌ خونی o منفی برای شرایط اضطراری خبر داد و عنوان کرد: سازمان انتقال خون از دوستداران اباعبدالله(ع)، که با اشتیاق نذر خون خود را ادا کرده و سازمان را کمک کردند تا نیازمندان به خون و فراورده‌های آن، در مراکز درمانی تنها نمانند، تقدیر می‌کند.
captcha