اخبار معارفی رسانه‌ها/ اعلام نتایج ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن
کد خبر: 3663015
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵

اخبار معارفی رسانه‌ها/ اعلام نتایج ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن

گروه فعالیت‌های قرآن: خبر اعلام نتایج ششمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن کریم یکی از اخبار مهم قرآنی صفحات معارفی رسانه‌های کشور طی امروز، 22 آبان‌ماه است.

اخبار معارفی رسانه‌ها/ اعلام نتایج ششمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، خبر اعلام نتایج ششمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن کریم یکی از اخبار مهم قرآنی است که طی امروز دو‌شنبه، 22 آبان‌ماه بر روی خروجی صفحات معارفی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف کشور منتشر شده است.
تسنیم
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری تسنیم طی امروز دوشنبه، 22 آبان‌ماه و تا ساعت 14:30 تعداد شش خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده است که تنها دو خبر از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن قرار دارند و اخبار دیگر این صفحه در حوزه‌های معارفی دیگر منعکس شده است.
«کارنامه‌های ششمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم صادر شد» و «عرضه «محتوای غنی» به «شکل فاخر و جذاب» نیاز امروز تبلیغ و ترویج قرآن» دو خبر قرآنی امروز این صفحه هستند که تا این لحظه بر روی خروجی قرار گرفته‌اند.
«کمترین ثواب کسی که نیاز مومنی را برطرف کند»، «آزمون مقدماتی نوگلان حسینی برگزار می‌شود»، «جدیدترین مداحی «میثم مطیعی» برای تشکر از میهمان‌نوازی عراقی‌ها در اربعین» و «برگزاری مناظره «کربلا درس مذاکره یا حماسه»» دیگر عناوین اخبار این صفحه هستند که در حوزه‌های معارفی مختلف منتشر شده‌اند.
همچنین، از سه تیتر اصلی امروز این سه صفحه نیز طی امروز و تاکنون تنها یک تیتر با عنوان «کمترین ثواب کسی که نیاز مومنی را برطرف کند» به‌روزرسانی شده و دو تیتر دیگر این صفحه مربوط به روزهای گذشته است.   
خبرگزاری تسنیم طی امروز با انتشار خبری با عنوان «عرضه «محتوای غنی» به «شکل فاخر و جذاب» نیاز امروز تبلیغ و ترویج قرآن» در صفحه قرآن و عترت خود به بررسی و تحلیل یکی از برنامه‌های معاون جدید قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با توجه به محتوا و مسایل تبلیغی و ترویجی و نیز تشکیل کمیته‌ای تحت عنوان «کمیته تحول» در این راستا پرداخته که در بخشی از این خبر آمده است: «شنیده شده است که عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از اساتید دانشگاه را تحت عنوان کمیته تحول معاونت قرآن و عترت تشکیل داده است. وی که در روز معارفه خود وعده عمل در حوزه پژوهشی و ساختارسازی و استفاده از نسل فارغ‌التحصیلان فرهیخته را داده است، از تعدادی از اساتید دانشگاه از جمله آقایان مجید معارف، محمدعلی مهدوی‌راد، حسن واعظی، رضا پرتوی‌زاده و مصطفی عباسی‌مقدم برای عضویت در این کمیته دعوت کرده است.
تشکیل کمیته تحول در معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در راستای تحقق اهداف وعده‌های اعلام شده توسط معاون جدید، آن هم با استفاده از اهل علم، اقدامی قابل تقدیر است؛ اما نکته حائز اهمیت با توجه به مأموریت اصلی معاونت قرآن و عترت در حوزه تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی، این است که در کمیته تحول تشکیل شده در این معاونت باید علاوه بر اساتید علوم قرآنی از اساتید دیگر حوزه‌های مرتبط با این مأموریت از جمله متخصصان رشته‌های ارتباطات، رسانه و هنر نیز دعوت شود تا «محتوای غنی، در شکلی فاخر و جذاب» به عموم مردم عرضه شود».
فارس
امروز نیز همانند روزهای گذشته و طبق روال معمول خبرگزاری فارس، اخبار صفحه فعالیت‌های قرآنی این خبرگزاری با خبر تلاوت ترتیل صفحه 223 قرآن کریم توسط شهریار پرهیزکار، حافظ بین‌المللی قرآن کریم آغاز شده است.
همچنین، در ادامه نیز اخباری با عناوین «افزوده شدن مترجم برتر به منتخبان چهره‌های قرآنی/ تقدیر از خیران قرآنی برای نخستین‌بار»، «نتایج آزمون نظری ششمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن کریم اعلام شد»، «فرار از موعظه انسان را گرفتار آتش جهنم می‌کند/ نماز بخوانید تا از خدا غافل نشوید»، «آیه‌ای که پیامبر(ص) برای در امان ماندن از «زلزله» توصیه کرده است» و «ویژه‌برنامه‌های رادیو قرآن در دهه سوم ماه صفر اعلام شد» بر روی خروجی این صفحه منتشر شده‌اند که در اغلب این اخبار نیز در حوزه قرآنی قرار دارند.
صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس نیز طی امروز همانند دیگر خبرگزاری‌ها اقدام به انتشار خبری با عنوان ««نتایج آزمون نظری ششمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن کریم اعلام شد» کرده است که در بخش‌هایی از این خبر آمده است: «شرکت‌کنندگان در ششمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم که آزمون نظری آنها در تاریخ 5 آبان ماه 96 در تهران برگزار شده بود، از روز دوشنبه 22 آبان ماه می‌توانند با مراجعه به پوشه الکترونیکی شخصی خود در سامانه جامع ارزیابی، نمرات دروس نظری را مشاهده نمایند.
پرونده آموزشی افرادی که در تمامی مراحل، نمره قبولی را کسب نموده‌اند در حال بررسی است و نتیجه نهایی قبولی ایشان، تا پایان آذر ماه 96 از طریق پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی قرآن و سایر رسانه‌ها اعلام خواهد شد».
ایرنا
اخبار امروز خبرگزاری جمهوری اسلامی در صفحه معارف با خبری با عنوان «مراسم اربعین حسینی(ع) در استانبول برگزار شد» آغاز شده است که مربوط به حوزه عترت و در رابطه با مراسم اربعین حسینی منتشر شده است. همچنین، در ادامه نیز دو خبر دیگر با عناوین «دومین جشنواره ملی فیلم قرآنی آیات در بوشهر برگزار می‌شود» و «تعطیلی سینماها در ایام سوگواری ماه صفر» بر روی خروجی این صفحه منتشر شده است که یکی از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن و دیگر در حوزه عترت منتشر شده‌اند.
در بخش‌هایی از تنها خبر قرآنی امروز این صفحه از خبرگزاری ایرنا که مربوط به برگزاری دومین جشنواره ملی فیلم قرآنی آیات در بوشهر بوده و در گفت‌و‌گو با عبدالرضا عالی‌پور، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر منتشر شده، آمده است: «عبدالرضا عالی پور روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این جشنواره در بخش های فیلم داستانی، پویانمایی (انیمیشن)، مستند، نماهنگ و بخش ویژه (فقط یک اثر مرتبط با سوره مبارکه واقعه) برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: جشنواره ملی فیلم قرآنی آیات در موضوع داستان‌های قرآنی و عترت، زندگی و سیره اهل بیت، شخصیت های قرآنی، تمثیل و لطایف پندآموز قرآنی و عترت، مضامین و معارف دینی شامل کانون خانواده، سبک زندگی اسلامی، اقتصاد مقاومتی، حجاب و عفاف، فرهنگ ایثار و شهادت، امربه معروف و نهی از منکر و ولایت و امامت است. عالی پور گفت: فراخوان جشنواره قرآنی آیات از 20 آبان آغاز شده و تا 20 بهمن ادامه دارد».
 ایسنا
صقحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان نیز طی امروز و تا این لحظه تعداد سه خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده است که هیچ‌کدام از این اخبار نیز در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار ندارند.
«اسنادی از زندگی و زمانه محمدتقی شریعتی»، «اجازه استفاده یک سوم از سهم امام برای زلزله‌زدگان» و «پیام آیت‌الله مکارم شیرازی در پی زلزله غرب کشور» عناوین سه خبر امروز این صفحه از خبرگزاری ایسنا هستند که تا این لحظه منتشر شده‌اند.
همچنین، خبری با عنوان «وحدت راه رسیدن به پیروزی نهایی است/ سیاست خدشه‌ناپذیر ایران حمایت از تمام مظلومان عالم است» به عنوان تیتر اصلی این صفحه انتخاب شده که مربوط به روز گذشته بوده است.
باشگاه خبرنگاران جوان
از شش خبری که طی امروز و تاکنون بر روی خروجی صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان منتشر شده است تنها یک خبر با عنوان «ویژه‌برنامه‌های رادیو قرآن در دهه آخر ماه صفر» در حوزه قرآنی قرار دارد و مابقی اخبار در حوزه‌های دیگر معارفی منعکس شده‌اند.
همچنین، «حدیث امام محمد باقر (ع) درباره خوشرویی»، «دیدن سگ در خواب چه تعبیری دارد؟»، «شهید سلمان اسماعیلی»، «روزشمار دهه وقف اعلام شد/ آغاز دهه وقف از روز پنج شنبه 25 آبان» و «حکم چت کردن دختر و پسر نامحرم» نیز عناوین دیگر اخبار امروز این صفحه از باشگاه خبرنگاران جوان را تشکیل می‌دهند که در حوزه‌های معارفی مختلف منتشر شده‌اند.
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر نیز طی امروز و تاکنون تعداد دو خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده است که هر دو خبر نیز در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارند.
«ویژه برنامه های رادیو قرآن در دهه آخر ماه صفر» و «ارائه مفاهیم ارزشمند و عمیق قرآنی به وسیله هنر» عناوین دو خبر قرآنی امروز این صفحه از خبرگزاری مهر هستند که تاکنون بر روی خروجی این صفحه منعکس شده‌اند.
خبرگزاری مهر در خبر «ارائه مفاهیم ارزشمند و عمیق قرآنی به وسیله هنر» به بررسی فعالیت‌های قرآنی ویژه مؤسسه ندای ملکوت پرداخته است که در کنار دیگر فعالیت‌های تخصصی و عمومی خود در حیطه قرآن، طرحی را با عنوان «بهراه» نیز در حال اجرا دارد.
میزان
خبرگزاری میزان نیز طی امروز و تا این ساعت تنها یک خبر را با عنوان «نحوه احراز عدالت امام جماعت» بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه خود منتشر کرده که این خبر نیز مربوط به حوزه تخصصی قرآن کریم نبوده و در رابطه با احکام شرعی و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری منعکس شده است.
ایبنا
تنها خبر امروز صفحه دین و علون قرآنی خبرگزاری تخصصی کتاب ایران نیز خبری با عنوان «روزشمار دهه وقف اعلام شد» است که در رابطه با دهه بزرگداشت وقف که از 25 آبان‌ماه جاری آغاز می‌شود، منتشر شده است.
یادآور می‌شود، خبرگزاری‌ آریا نیز طی امروز دوشنبه، 22 آبان‌ماه و تا این ساعت هیچ خبری را بر روی خروجی صفحه قرآن و عترت خود منتشر نکرده‌ است که این روند از روز 20 آبان‌ماه همچنان ادامه دارد .       
captcha