تحقق ۱۰۰ درصدی جذب سهمیه حافظان قرآن شهرستان فردوس
کد خبر: 3663382
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹

تحقق ۱۰۰ درصدی جذب سهمیه حافظان قرآن شهرستان فردوس

کارشناس امور فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فردوس گفت: تعداد سهمیه حفظ قرآن در سال جاری برای شهرستان فردوس، ۶۰۰ نفر بوده است که تاکنون ۶۰۱ نفر برای این کلاس ها نام نویسی کرده اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شبستان نوشت: کارشناس امور فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فردوس با تشریح برنامه های فرهنگی هفت ماه اول سال این نهاد گفت: مسابقات قرآنی همه ساله در رشته های مختلف در شهرستان برگزار می شود که از هر رشته سه نفر اول به مسابقات استانی دعوت می شوند.
به گفته محمد محمدی فر، شهرستان فردوس نسبت به برگزاری مسابقه مفاهیم قرانی در دو حوزه امتحانی اقدام کرده و پنج نفر حائز رتبه در مسابقات قرانی به مرحله استانی اعزام شده اند.
وی ادامه داد: تعداد مربیان طرح حافظان قران کریم در شهرستان 32 نفر هستند که همه آنها به قم اعزام و دوره مربیگری را سپری کرده و هم اکنون در شهرستان دارای کلاس حفظ هستند.
به گفته وی، تعداد کلاسهای حفظ قرآن کریم در شهرستان در پنج ماهه اول سال 20 کلاس بوده است که این اداره با آموزش و پرورش و دارالقران های سطح شهر و کانونهای فرهنگی تربیتی همکاری دارد.
کارشناس امور فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فردوس با اشاره به اینکه تعداد سهمیه حفظ قران در سال 96 شهرستان 600 نفر بوده است که تاکنون 601 نفر برای این کلاس ها نام نویسی کرده اند، اظهار داشت: همچنین 15 نفر از مربیان قرآن این شهرستان جهت گذراندن دوره مربیگری به قم اعزام شده اند.
محمدی فر در ادامه به برنامه های فرهنگی بقاع متبرکه در طول سال اشاره کرد و گفت: در ایام ماه شعبان و ماه مبارک رمضان در جهت اجرای نیت واقفین توسط تعدادی از مربیان خواهر و برادر صحیح القرائه، 80 ختم کلام الله مجید انجام شد.
محمدی فر در ادامه به برگزاری همایش بزرگداشت امامزادگان در محل امامزادگان فردوس اشاره کرد و گفت: طرح نشاط معنوی همه ساله با همکاری اداره آموزش و پرورش و دارالقران های سطح شهرستان پیرامون بقاع متبرکه برگزار می شود که در این طرح اعزام مبلغ به مدت ۴۰ روز در محل بقعه متبرکه امامزادگان فردوس با تشکیل کلاس های قرانی و ایستگاه نقاشی و پاسخگویی به مسائل شرعی به زائرین و مسافرین خدمت رسانی می کنند.
وی گفت: در ایام عید قربان نیز خرید هفت راس گوسفند جهت قربانی نمودن و توزیع آن بین نیازمندان و فقرا و برگزاری عید ولایت علوی و برگزاری کاروان شادی در محل امامزادگان فردوس همراه با همایش امامزادگان در محل امامزادگان فردوس در دستور کار قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری همایش بصیرت عاشورایی در محل امامزادگان و مساجد و هیات مذهبی و روستاهای دارای نیات مربوط، برگزاری مراسم لبیک یا حسین در محل امامزادگان، مراسم شیرخوارگان حسینی با همکاری خواهران عترت رزمندگان و بسیج حوزه خواهران در محل هیات رزمندگان اسلام، برگزاری مراسم احلی من العسل با همکاری اداره آموزش و پرورش در محل امامزادگان و اطعام کلیه شرکت کنندگان در مراسم، مراسم بصیرت عاشورایی پخش زنده از شبکه خاوران در محل امامزادگان فردوس با حضور هیات مذهبی مردم و مسولین شهرستان، مراسم رهروان زینبیون با همکاری بسیج خواهران در محل امامزادگان فردوس با حضور حوزه های علمیه خواهران بسیج خواهران، برگزاری مراسم اربعین حسین با حضور هیات مذهبی و مردم و زائرین در جوار امامزادگان فردوس و اطعام به کلیه عزاداران از محل عواید موقوفات مرتبط از جمله برنامه های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فردوس در ایام ماه محرم و صفر امسال بوده است.
captcha