بهزیستی از مناطق زلزله با «محب» حمایت می‌کند/تسکینی برای آلام زلزله‌زدگان
کد خبر: 3664484
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲

بهزیستی از مناطق زلزله با «محب» حمایت می‌کند/تسکینی برای آلام زلزله‌زدگان

گروه اجتماعی: مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از حمایت این نهاد از مناطق زلزله زده در قالب طرح محب خبر داد و گفت: در روزهای اخیر نقش بهزیستی در مناطق زلزله زده پر رنگ‌تر شده و از روز گذشته بهزیستی استان کرمانشاه با ارائه بسته‌های «محب»وارد فاز تخصصی روانشناسی در این مناطق شده است.

امید قادری، مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، از حمایت این نهاد از مناطق زلزله زده در قالب طرح محب خبر داد و گفت: 100 اکیپ روان‌شناسی به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه برای حمایت‌های روانی حادثه دیدگان و خانواده‌های متوفیان اعزام شده‌اند. این تیم‌ها متشکل از مددکار اجتماعی و روان‌شناس هستند.
قادری تصریح کرد: این تیم‌ها در قالب طرح محب«طرح مداخلات حمایت‌های روانی و اجتماعی بعد از بلایا» به خانواده‌های متوفی و تمامی حادثه دیدگان خدمات ارائه می‌کنند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه اظهار کرد: اکیپ‌های روان‌شناسی در قالب ماشین‌های اورژانس اجتماعی و براساس وضعیت به ارائه خدمات می‌پردازند.
قادری تصریح کرد: براساس شرایط فرهنگی منطقه علاوه بر روان‌شناسان استان کرمانشاه از روان‌شناسان استان‌های کردستان و ایلام نیز استفاده می‌کنیم چراکه به لحاظ فرهنگی به این مناطق بسیار نزدیک هستند.
وی عنوان کرد: اگر حادثه دیدگان این مناطق را به لحاظ اجتماعی و روانی حمایت نکنیم و مشاوره لازم را دریافت نکنند دچار افسردگی، اضطراب و اختلالات روان شده و در دراز مدت با مشکلات جدی‌تر روبه‌رو خواهند شد.
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه درادامه درخصوص ارائه بسته‌های تاب‌آوری به مناطق زلزله زده گفت: تاب‎‌آوری یکی از بسته‌های طرح محب است که ما در مناطق زلزله زده در قالب خدمات اورژانس اجتماعی و مشاوره آن را ارائه می‌کنیم.
قادری به راه‌اندازی مهدهای کودک از صبح فردا در مناطق زلزله زده اشاره کرد و افزود: اثربخشی طرح محب بسیار بالا است و لازم است که تداوم یابد چراکه این طرح در بازگرداندن روحیه حادثه دیدگان این مناطق بسیار مؤثر است.
وی اظهار کرد: افرادی که در مناطق زلزله زده نیازمند مشاوره هستند می‌توانند با شماره 1480 تماس بگیرند و از خدمات مشاوره بهره‌مند شوند همچنین خانواده‌های نیازمند به حضور تیم روان‌شناسی در محل می‌توانند با 123 تماس حاصل کنند و از خدمات تیم روان‌شناس در محل بهره بگیرند.
captcha