انجام اقدامات علمی برای تقویت و ترویج کارهای وقفی و خیریه
کد خبر: 3665185
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
عبداللهی مطرح کرد:

انجام اقدامات علمی برای تقویت و ترویج کارهای وقفی و خیریه

گروه اجتماعی: فرماندار خرم‌آباد اظهارکرد: کارهای خیریه کارکردهای دنیوی و اخروی دارد و وظیفه ما حفظ کارکردهای دنیوی و اخروی است و در تمام حوزه‌ها کارهای خیریه وجود داشته و دارد بنابراین باید به سمتی برویم که کارهای وقفی و خیریه را تقویت کنیم که بهترین روش اقدامات علمی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، اسدالله عبداللهی، فرماندار خرم‌آباد، دوشنبه، 29 آذرماه، در همایش «وقف و رسانه» استان لرستان که به‌مناسبت هفته وقف با حضور اصحاب رسانه لرستان در خرم‌آباد برگزار شد، با بیان این‌که انسان یک کنش‌گر است که از عقلانیت استفاده می‌کند، گفت: بالاترین فضیلت برای یک انسان کار کردن در حوزه‌های اجتماعی است و یکی‌از اقداماتی که در کشور بنای عقلانیت داشته، انجام کارهای نوع‌دوستی است که در این زمینه وقف سابقه زیادی در کشور داشته است.
وی با اشاره به این‌که اگر وقف در دنیا وجود دارد پایه اصلی آن در کشوری مانند ایران است، عنوان کرد: کارهای خیریه کارکردهای دنیوی و اخروی دارد و وظیفه ما حفظ کارکردهای دنیوی و اخروی است و در تمام حوزه‌ها کارهای خیریه وجود داشته و دارد بنابراین باید به سمتی برویم که کارهای وقفی و خیریه را تقویت کنیم که بهترین روش اقدامات علمی است.
عبداللهی ایجاد سرمایه اجتماعی را اصلی ‌ترین کار در یک جامعه دانست و تأکید کرد: اگر در جامعه‌ای سرمایه اجتماعی وجود داشته باشد، آن جامعه در تمام حوزه‌ها موفق خواهد بود.
فرماندار خرم‌آباد با بیان این‌که در صورتی سرمایه اجتماعی وجود داشته باشد به سمتی می‌رویم که اگر مشکلی ایجاد شود همه برای رفع مشکل کمک می‌کنند، تصریح کرد: میزان سرمایه اجتماعی خیلی رضایت‌بخش نیست که باید در این زمینه بیشتر کارکرد، رسانه‌ها باید ایجاد سرمایه اجتماعی کنند؛ در راستای کمک به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه تاکنون حدود 250 کامیون اقلام کمکی مردم استان به مناطق زلزله‌زده ارسال‌ شده و هر روز کمک‌های مردمی به‌صورت شخصی نیز ارسال می‌شود.
وی با تأکید بر لزوم ساماندهی کمک‌های مردمی، ادامه داد: رسانه‌ها باید کمک کنند سرمایه اجتماعی تقویت شود، متأسفانه کشور ما حادثه‌خیز است و تاکنون مشکلاتی که ایجاد شده به‌تنهایی از عهده دولت برنیامده و حضور مردم بسیار مؤثر بوده است.

captcha