کتاب کهنگی ندارد حتی در فضای رقابت ناعادلانه با فضای مجازی
کد خبر: 3665262
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷
ذوالفقاری:

کتاب کهنگی ندارد حتی در فضای رقابت ناعادلانه با فضای مجازی

گروه فرهنگی: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: کتاب کهنگی ندارد و نباید در برابر رقابت ناعادلانه فضای مجازی با کتاب و مکتوبات عقب نشینی کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی، به مناسبت هفته کتاب ضمن بازدید از کتابخانه کانون فرهنگی هنری ابوذر مسجد امیرالمومنین(ع) سقانلیق ساوه گفت: کتاب کهنگی ندارد و نباید در برابر رقابت ناعادلانه فضای مجازی با کتاب و مکتوبات عقب نشینی کنیم.
وی با بیان اینکه کتابداران سردمداران ترویج فرهنگ مطالعه محسوب می‌شوند افزود: طرح های جدید برای گرایش هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان به کتاب و کتابخوانی، در معرض عموم قراردادن کتب و به ویژه کتب پرطرفدارتر طبق نیازسنجی‌ها و علایق و تهیه کتب پرمخاطب از جمله راه‌های نهادینه کردن مطالعه است.
حجت‌الاسلام ذوالفقاری اظهار کرد: کتب موجود در کتابخانه نباید یک جانبه باشد بلکه باید مطابق همه نیازها و سلایق در کتابخانه قرار داد و با تبلیغ کتب مفید و ایجاد جذابیت در فضای کتابخانه‌های مساجد باید شرایط حضور افراد بیشتری در کتابخانه‌ها را فراهم کرد.
این مقام مسئول معرفی کتب و خواندن بخش‌هایی از کتاب‌ها توسط ائمه جماعت در بین نماز را از دیگر راه‌های توسعه کتابخوانی عنوان کرد و ادامه داد: کتابخانه‌های مساجد نباید از برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی که توسط کانون و مسجد تدارک و اجرا می‌شوند بی‌نصیب بماند این راه خود تاثیر مهمی در تبلیغ کتابخانه و معرفی کتب به اعضای کانون و نمازگزاران دارد.
captcha