آموزش 800 فراگیر در رشته‌های ‌اقتصاد مقاومتی در پایگاه‌های بسیج علمی مازندران
کد خبر: 3665648
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲

آموزش 800 فراگیر در رشته‌های ‌اقتصاد مقاومتی در پایگاه‌های بسیج علمی مازندران

گروه سیاست و اقتصاد: مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مازندران از آموزش 800 فراگیر در سال جاری در پایگاه‌های سازمان بسیج علمی در رشته‌های اقتصاد مقاومتی همچون پرورش قارچ، ماکیان و صنایع تبدیلی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، محمدهادی موذن، مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مازندران امروز 30 آبان ماه در جمع خبرنگاران، گفت:  یکی از سازمان‌هایی که در سطح استان مازندران از نخبگان و مبتکران دانشگاهی حمایت می‌کند سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مازندران است که حمایت‌هایش بلاعوض است.
وی افزود: نوآورانه بودن، محصول‌محور بودن و قابلیت تجاری‌سازی بودن از  شروط  حمایت  سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مازندران از طرح‌ها و ایده‌های مبتکران است.
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مازندران با اشاره به اینکه حقوق و مادی و معنوی همه اختراعات به خالق طرح مربوط است، تصریح کرد: طرح‌ها علمی و پژوهشی، ابتدا از سوی صاحب ایده به مراکز رشد معرفی شده و نظر داوران مرکز رشد، کمک مالی بلاعوض برای ساخت یک نمونه صنعتی تا سقف هفت میلیون تومان ارائه می‌شود.
وی  با بیان اینکه سازمان بسیج علمی و پژوهشی پنج مرکز رشد در استان  دارد، افزود:  این سازمان به علاقه‌مندان بسیجی مبتکر خدمات فنی و آموزشی ارائه می‌کند و اکنون در حال گسترش مراکز رشد هستیم.
مؤذن با اشاره به اینکه برخی از طرح‌ها برای حمایت و تجاری‌سازی به شرکت‌ها و پارک علم و فناوری نیز معرفی می‌شوند، اظهار کرد: اگر کسی بخواهد در مراکز رشد بماند و به فعالیت‌های پژوهشی خود ادامه دهد مانعی نیست.
موذن با بیان اینکه در سال  جاری 300 میلیون تومان برای حمایت از طرح‌های مبتکران در نظر گرفته شده است، گفت: تا کنون مبالغی در حمایت از طرح و ایده نخبگان بسیجی پرداخت شده و تا پایان سال مابقی حمایت‌ها نیز پرداخت خواهد شد.
وی ادامه داد: تعداد پایگاه علمی و پژوهشی سازمان بسیج علمی در سال 95 هفت مرکز بوده که در سال 96 به 22 پایگاه علمی و پژوهشی افزایش یافت.
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مازندران با بیان اینکه از سال 1389 تا کنون 570 طرح علمی، حمایت مالی شدند، گفت: بسیج علمی مازندران به دلیل داشتن نخبگان فراوان و ساماندهی مناسب بیشترین حمایت را از سوی کشوردریافت کرده است.  
وی افزود: ابتدا طرح علمی افراد  داوری اولیه شده و چنانچه طرح پذیرفته شود تا سقف چهارمیلیون تومان به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود و برخی از طرح‌هایی که نیاز به مبالغ حمایت بیش از 10 میلیون تومان داشته باشند به تهران ارسال می‌شود. 
مؤذن گفت: همایشی با عنوان دستاوردهای بسیج علمی پژوهشی مازندران فردا یکم آذرماه از ساعت 9 تا 11 در سالن جلسات دانشکده محمدباقر(ع) ساری برگزار می‌شود که در این همایش نمایندگان برخی از طرح‌ها حضور یافته و دو طرح جدید نیز رونمایی می‌شود.
وی با بیان اینکه حمایت معنوی سازمان بسیج برای برخی از مبتکران بیشتر از حمایت مادی است، افزود: در پایگاه‌های سازمان بسیج علمی 800 نفر در رشته‌های اقتصاد مقاومتی همچون؛ پرورش قارچ، ماکیان و صنایع تبدیلی آموزش داده شدند.
.
این مسئول با بیان اینکه ‌هوشمند کردن آبیاری باغات به روش جدید از طرح‌هایی است در حال پژوهش هستیم، اظهار کرد: پرورش طبقاتی میگو برای اولین بار در مرکز رشد شهید آرمان ساری در حال انجام است.
وی یکی از وظایف 22 پایگاه در سطح استان را شناسایی نخبگان دانست و افزود: مرکز رشد شهید سهراب یکی دیگر از مراکزی است که پژوهش‌های گوناگون در موضوعات مورد نیاز دارد.
مؤذن گفت: سازمان بسیج علمی دو مرکز رشد شاخص در استان دارد که یکی مرکز رشد شهید بخشی است  که در زمینه صنعتی توانسته دستگاه رطوبت‌سنج‌لیزری و دستگاه گلاسه کردن کاغذ  را بسازد.
وی افزود: مرکز رشد آرمان امسال راه‌اندازی شده و پنج طرح خوب نیز در این مرکز پیگیری می‌شود.
مؤذن با انتقاد از اینکه برخی از استادان وقتی شرکت دانش بنیان را راه‌اندازی می کنند به دنبال عایدی طرح هستند و فعالیت پژوهشی یادشان می‌رود، گفت: متاسفانه سازمان ثبت اختراعات به طرح‌های نازل و ضعیف اجازه ثبت اختراع می‌دهد و برخی با اضافه کردن یک ابزار به دستگاهی که در گذشته توسط یک نخبه اختراع شده بدون اینکه نوآوری خاصی داشته باشد ثبت اختراع می‌گیرند و این موضوع موجب می‌شود تا حقوق کسانی که اولین بار به اختراع آن دستگاه اقدام کردند ضایع شود.
آموزش 800 فراگیر در رشته‌های ‌اقتصاد مقاومتی در پایگاه‌های بسیج علمی مازندران

captcha