مسجد مظهر آمیختگی دنیا و آخرت است
کد خبر: 3666171
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۸
احمدی:

مسجد مظهر آمیختگی دنیا و آخرت است

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه قم گفت: مساجد مظهر آمیختگی دنیا و آخرت هستند، امیدواریم امام جماعات، مسجد را برای امور سکولاریستی مصادره نکنند مسجد باید مکانی امن برای حل مشکلات باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، سردار غلامرضا احمدی، فرمانده سپاه حضرت علی‌بن‌ابیطالب(ع) قم، امروز، اول آذر در همایش ائمه جماعات، هیئت امنا و فرماندهان پایگا‌ه‌های سپاه ناحیه اراک که در کانون فرهنگی بسیج اراک برگزار شد گفت: ارتباط هیئت امنا با ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه‌های بسیج باید قوی‌تر از قبل باشد.
وی با اشاره به منویات رهبری در رسیدگی و رفع آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: امروز آمار طلاق حتی در شهرهای مذهبی زیاد شده است، برای رفع مشکلات جوانان باید همه یاری کنند، افراد توانگر که می‌توانند قدم خیری در این راستا بردارند دست به کار شوند تا جوانان در دوران عقد به دلیل عدم توانایی مخارج ازدواج و تأمین مسکن از هم جدا نشوند.
احمدی ادامه داد: تبیین دستاوردهای نظام نیاز روز جامعه است و باید سرلوحه فعالیت بسیج باشد، مساجد مظهر آمیختگی دنیا و آخرت هستند، امید است امام جماعات، مساجد برای امور سکولاریستی مصادره نکنند مسجد می‌تواند مکانی امن برای حل مشکلات باشد.
به گزارش ایکنا؛ محمدرضا رضایی، فرمانده سپاه ناحیه اراک، محرومیت زدایی و خدمت به مردم از اهم اولویت‌های بسیج است، در سال 96 رقمی بالغ بر 550 میلیون تومان اعتبار به طرح‌های اقتصاد مقاومتی تعلق گرفت. از این اعتبار برای 50 نفر اشتغالزایی شد.  
وی با اشاره به خدمات ارائه شده در حوزه محرومیت زدایی، بیان کرد: سال گذشته توسط بسیجیان ساخت خانه محرومین آغاز شد این کار با استقبال خوب خیرین، کمیته امداد، مردم و بسیجیان قرار گرفت. سال گذشته 10باب منزل مسکونی محرومین در سطح استان ساخته شد. امسال با موفقیت تعداد 20 منزل محرومین بسیج شهرستان تحویل گرفت که تاکنون 17 باب خانه تکمیل و تحویل شده است. ورود به حوزه کاهش آسیب اجتماعی از دیگر اقدامات بسیج است.
رضایی اضافه کرد: طرح کرامت 1و 2 و فعالیت قرارگاه جواد الائمه(ع) در 5نقطه آسیب پذیر اراک اجرا شده است، باید توجه داشت امروز نقش مساجد از اول انقلاب که کانون اصلی انقلاب و دفاع مقدس بودند کمرنگ‌تر شده است، کارکرد مساجد آنگونه که باید و شاید انتظارات عموم مردم را برطرف نمی‌کند، مساجد علاوه بر مکان عبادت باید مکانی برای تعاملات دینی، اجتماعی، آموزشی، فرهنگی و تربیتی باشد.
فرمانده سپاه ناحیه اراک در پایان گفت: اجرای طرح گشت‌های محله محور از دیگر برنامه‌های بسیج است که با کمک هیئت امنای مساجد از هفته بسیج آغاز شده است، ایستگاه‌های بازرسی با حفظ حریم عموم مردم به گشت‌های محله محور تبدیل می‌شود.
captcha