اوقاف موظف به اجرای امینانه موقوفات است
کد خبر: 3666547
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲

اوقاف موظف به اجرای امینانه موقوفات است

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو تبریز، اظهار کرد: اجرای امینانه نیات واقفان مهم‏‌ترین اولویت اوقاف و امور خیریه است که همواره باید به آن توجه شود که این امر انجام وظیفه را برای متولیان و دست‏ اندرکاران موقوفات و اداره‏‌های اوقاف و امور خیریه بیشتر و حساس می‌کند.

حجت‌الاسلام محمدرضا خلیلی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو تبریز، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: اداره اوقاف به عنوان متولی شرعی و قانونی موظف به اجرای امینانه موقوفات محسوب می‌شود.  
وی افزود: اجرای امینانه نیات واقفان مهم‏‌ترین اولویت اوقاف و امور خیریه است که همواره باید به آن توجه شود که این امر انجام وظیفه را برای متولیان و دست‏ اندرکاران موقوفات و اداره‏‌های اوقاف و امور خیریه بیشتر و حساس می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: وقف هدیه ویژه‌ای است که خداوند به بندگان اعطاء کرده است تا بندگان از اموال و دارایی خود در عالم برزخ و تا روز قیامت بهره‌مند باشند، واقفانی نیک‌اندیشی بوده‌اند که سال‌ها و قرن‌های گذشته با خداوند معامله کرده و اموال خود را در راه رضای معبود خویش وقف کرده‌اند و اکنون موقوفات آن‌ها موجود است و به نیت واقف عمل می‌شود.
حجت‌الاسلام خلیلی، از نظارت اوقاف بر احرای نیات واقفان گفت و ادامه داد: تمام هزینه‌ها براساس نیات واقف انجام می‌شود و اوقاف ناظر بر اجرا است که خدایی ناکرده برخلاف نیات واقف عمل نشود که کارهای قانونی و شرعی رعایت شود و برخلاف نظر واقف نباشد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو تبریز،با اشاره به یکی از رسالت‌های مهم اداره اوقاف یادآور شد: یکی از رسالت‌های مهم اداره اوقاف اجرای امینانه نیت واقفان خیراندیش است و درآمد حاصل از موقوفات در راستای نیت واقف هزینه می‌شود.
وی افزود: بسیاری از مردم فکر می‌کنند که اموالی را وقف کنند دیگر نمی‌توانند آن را داشته باشند یا استفاده کنند در حالی که این طور نیست، می‌شود اموالی وقف کرد ولی همچنان تولیت و اداره آن را برای خود و بستگان و فرزندان و نسل‌های آینده حفظ کرد.
حجت‌الاسلام خلیلی، هزینه در راه اجرای امینانه نیت واقف را در راستای توسعه فرهنگ وقف دانست و تاکید کرد: هر ریالی که در راه اجرای امینانه نیت واقف در موقوفات هزینه می‌شود، سرمایه گذاری در راستای توسعه فرهنگ وقف است و نباید در این خصوص بی توجهی صورت گیرد.

captcha