بدبینی؛ آفت صلح و صفا/ محبت با خوش‌بینی حاصل می‌شود
کد خبر: 3668661
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸
آیت‌الله میرعمادی مطرح کرد:

بدبینی؛ آفت صلح و صفا/ محبت با خوش‌بینی حاصل می‌شود

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در لرستان، با اشاره به این‌که خداوند بدبین بودن را حرام کرده است، بدبینی را آفت صلح و صفا دانست و اظهارکرد: محبت در زندگی با خوش‌بین بودن حاصل می‌شود لذا اساس زندگی انسان برپایه حُسن‌ظن باشد.

آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان وا مام جمعه خرم‌آباد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، خوش‌بین بودن را یکی‌از لوازم زندگی دینی برشمرد و با اشاره به این‌که بهترین نوع  تقوا، خوش‌بین بودن است، گفت: بدبینی نشانه عجز و ناتوانی انسان است این در حالی‌است که اساس زندگی انسان برپایه حُسن‌ظن باشد.
وی افزود: انسان‌های خوش‌بین همیشه امیدوار هستند اما انسان‌های بدبین همیشه ناامید می‌شوند این در حالی‌است که در روایات ما خداوند فطرت انسان را طوری قرار داده که همیشه امیدوار باشد.
آیت‌الله میرعمادی با بیان این‌که ریشه بسیاری از اختلافاتی که منجر به طلاق می‌شود بدبینی است، اظهارکرد: بدبینی کینه ایجاد می‌کند و باعث صدمات فراوان می‌شود این در حالی‌است که در روایات ما همواره بر خوشبین بودن و حُسن ظن تاکید شده است. نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: در فقه اسلامی به ما دستور دادند که همیشه کار برادر دینی را حمل بر صحت کنید، این  در حالی‌است که زندگی دینی ما بر پایه خوش‌بینی است و همسایه باید نسبت به همسایه خوش‌بین باشد.
امام جمعه خرم‌آباد خوش‌بین بودن را بهترین اخلاق دانست و با بیان این‌که کسانی‌که خوشبین هستند عمرشان طولانی است، افزود: کسانی‌که در زندگی بدبین هستند عمر کوتاهی دارند.
این مفسر قرآن‌کریم اضافه کرد: خداوند متعال در سوره «حجرات» به ما دستور می‌دهد مؤمنان از گمان بد به یکدیگر پرهیز کنید، گمان بد کینه ایجاد می‌کند، اخلاق را فاسد کرده و گناه کبیره است.
وی به حرام بودن بدبینی در اسلام اشاره کرد و با بیان این‌که بدبین بودن آفت صفا  و محبت است، خاطرنشان کرد: اساس زندگی انسان باید بر مبنای حُسن‌ظن باشد و محبت با خوش‌بین بودن حاصل می‌شود.
آیت‌الله میرعمادی بدبینی را نشانه  ناتوانی و عجز دانست و با بیان این‌که آدم بدبین فرصت‌ها را به تهدید تبدیل می‌کند، عنوان کرد: آدم خوش‌بین دشواری‌ها و تهدیدها را تبدیل به فرصت می‌کند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان اصل دین را برپایه خوش‌بین بودن در زندگی برشمرد و اضافه کرد: بدبینی رشته دوستی و محبت را در خانواده از بین می‌برد.
امام‌ جمعه خرم‌آباد افزود: افراد بدبین دچار افسردگی هستند این در حالی‌است که یکی‌از لوازم سبک زندگی اسلامی و دینی ما خوش‌بین بودن در زندگی است.
captcha