قوانین فعالیت‌های قرآنی در مناطق آزاد کشور تصویب شد
کد خبر: 3669978
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴
پورمعین:

قوانین فعالیت‌های قرآنی در مناطق آزاد کشور تصویب شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر شورای راهبردی قرآن مناطق آزاد با تأکید بر اینکه منشور توسعه فرهنگی در مناطق آزاد به تصویب هیئت رئیسه رسیده، اظهار کرد: در آن، قوانین محکمی برای اجرای فعالیت‌های قرآنی تدوین شده که انجام فعالیت در مناطق آزاد همچون فعالیت‌های قرآنی به عنوان قانون در آمده است.

محمدرضا پورمعین، دبیر شورای راهبردی قرآن مناطق آزاد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن بیان این مطلب گفت: منشور توسعه فرهنگی در مناطق آزاد به تصویب هیئت رئیسه رسیده است و در آن قوانین محکمی برای اجرای فعالیت‌های قرآنی تدوین شده است که برای نخستین بار است که انجام فعالیت در مناطق آزاد همچون فعالیت‌های قرآنی به عنوان قانون در آمده است.
وی تصریح کرد: تاکنون این فعالیت‌ها‌‌ی به صورت توافقی بوده است اما این فعالیت‌ها به عنوان فعالیت قانونی قابلیت اجرا یافته است.
پورمعین بیان کرد: همچنین در شواری راهبری قرآن، طرحی را بررسی می‌کنیم که فعالیت‌های قرآنی در مناطق آزاد به صورت جشنواره‌ای و در سه گروه رشته فرهنگی، هنری، قرآن و معارف و ادبی دنبال کنیم.
دبیر شورای راهبردی قرآن مناطق آزاد تصریح کرد: در این فرآیند حدود 30 رشته را طراحی می‌کنیم تا قبل از سال جاری به مناطق ابلاغ کنیم و مناطق مطابق با دستورالعمل جدید این مسابقات قرآن را انجام دهند.

captcha