خدا، ولایت مداری و معادباوری سه اصل زندگی شهدای مدافع حرم
کد خبر: 3670439
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
حجت‌الاسلام جوشقانیان مطرح کرد:

خدا، ولایت مداری و معادباوری سه اصل زندگی شهدای مدافع حرم

گروه حماسه و جهاد: عضو ستاد مردمی تکریم شهدای مدافع حرم خدا، ولایت مداری و معادباوری را سه اصل در زندگی فردی و اجتماعی شهدای مدافع حرم دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین جوشقانیان، عضو ستاد مردمی تکریم شهدای مدافع حرم، صبح امروز 16 آذر در آیین تشییع شهید مدافع حرم، منصور عباسی، که با حضور پرشور مردم استان در جوار امامزادگان دو خاتون(ع) شهرکرد برگزار شد، با اشاره به اینکه در تاریخ خوانده‌ایم کسانی بودند که همه تعلقات گذشتند و در رکاب امام حسین(ع)، پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) جان‌فشانی کردند، گفت: اکنون نیز شاهد رشادت ابرمردانی هستیم که در جبهه توحید و ولایت فداکاری کرده و به شهادت نائل می‌شوند.
وی با اشاره به رشادت شهید منصور عباسی در هشت سال دفاع مقدس، افزود: ایشان پس از رسیدن به مقام جانبازی در عرصه جنگ نرم فعال بوده و سپس در دفاع از حریم و حرم اهل بیت(ع) به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.
عضو ستاد مردمی تکریم شهدای مدافع حرم تصریح کرد: امروز همسر و مادر بزرگوار این شهید تعلق‌خاطر ندارند و برای بذل نفس و نفیس مضایقه نمی‌کنند.
حجت‌الاسلام جوشقانیان با اشاره به اینکه شهادت این مردان الهی سند جنایات آمریکا و نظام سلطه است، اظهار کرد: دشمنان می‌خواستند با داعش و دیگر حربه‌ها، سیطره شکوهمند انقلاب اسلامی را خفه کنند، امام بنا به گفته امام راحل همه سنگرهای دنیا را فتح خواهیم کرد.
وی عنوان کرد: امروز به لطف الهی و مجاهدت این شهدا، جوانان، فاطمیون، حیدریون، زینبیون، انصارالله، هشت الشعبی و حزب الله لبنان این انقلاب، پرفروغ، بالنده و پوینده به جلو می‌رود.
عضو ستاد مردمی تکریم شهدای مدافع حرم با تأکید بر اینکه شهادت اتفاق و حادثه نیست بلکه انتخاب است، ادامه داد: شهید عباسی نیز وقتی در عرصه جنگ تحمیلی توفیق شهادت نصیبش نشد، در عرصه دفاع از حریم و حرم اهل بیت(ع) مدال شهادت را بر گردن آویخت.
وی خدا را نخستین اصل در زندگی این شهید و دیگر شهدا خواند و گفت: آنچه در زندگی، کار، معاشرت و تربیت فرزندان شهدا می‌بینیم نور خدا، بوی خدا، برای خدا و در راه ایمان به خدا بود.
حجت‌الاسلام جوشقانیان عنوان کرد: اگر ما نیز در عرصه‌های سیاست، اقتصاد، معیشت و دشمن‌شناسی با نور خدا حرکت کنیم ما نیز مانند شهیدان از انوار الهی بهره می‌بریم.
وی ولایت مداری، بصیرت و تبعیت از ولی امر را از دیگر ویژگی‌های بارز شهدا برشمرد و افزود: شهدا حقیقت مداران و ولایت مدارانی هستند که در عصر غیبت نقشه و راه را گم نکردند.
عضو موسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه برخی‌ها می‌گویند شهدا برای پول و مال به دفاع از حرمین رفتند، تأکید کرد: اینان می‌توانند زندگی این شهید را بنگرند که از لحاظ مال و جایگاه نیازی نداشت جز اینکه جان خود را به امر ولی در راه خدا فدا کند.
حجت‌الاسلام جوشقانیان اصل معاد باوری، آخر نگری و توجه به اعمال را دیگر ویژگی شاخص شهدا خواند و اظهار کرد: دشمنان داعش و تروریست‌ها را راه انداختند تا انقلاب اسلامی را به مخاطره بندازند اما با وجود چنین مردانی شجاع، هرگز به اهداف خود نخواهند رسید.

captcha