آموزش عالی به سمت مهارت‌آموزی و کاربردی شدن حرکت کند
کد خبر: 3673644
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۴
زاهدی:

آموزش عالی به سمت مهارت‌آموزی و کاربردی شدن حرکت کند

آموزش عالی به سمت مهارت‌آموزی و کاربردی شدن حرکت کند گروه اجتماعی: نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش عالی در کشور از گذشته‌های خیلی دور تاکنون حالت نظری صرف به‌خود گرفته و دچار بیماری تئوری است که باید به سمت مهارت‌آموزی و کاربردی شدن حرکت کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، محمدمهدی زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی دیروز یکشنبه، 26 آذر در نخستین مراسم دانش‌آموختگی مرکز علمی کاربردی شایان کرمان گفت: آموزش عالی کشور باید به هدف متعالی تربیت انسان کارآمد دست یابد، هدف ارزشمند و سازنده‌ای که آموزش مهارت و کارآفرینی، بیشترین کمک را به تحقق آن می‌کند.
وی بر اهمیت جایگاه و ن
قش دانشگاه‌ها و مراکز علمی کاربردی کشور تأکید کرده و افزود: واحدهای علمی کاربردی باید کیفیت را ارتقا دهند، زیرا دانشگاه‌های علمی کاربردی در این زمینه منشا اثر بوده و اکثر فارغ‌التحصیلان آنها ضمن جذب دربازار کار در جذب سایران نیز تأثیرگذار بوده‌اند.
زاهدی تصریح کرد: آموزش عالی در کشور از گذشته‌های خیلی دور تاکنون حالت نظری صرف به‌خود گرفته و دچار بیماری تئوری است که باید به سمت مهارت‌آموزی و کاربردی شدن حرکت کند.
وی تأکید کرد: برای جوانان و قشر دانشجو و اهل تحصیل، راهی جز این نیست که پس از فارغ‌التحصیلی مهارتی را کسب کرده تا بتوانند با استفاده از مهارت جذب بازار کار شوند.
منبع: روابط عمومی دفتر نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی

captcha