زن واسطه فیض آفرینش انسان است
کد خبر: 3673760
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
آيت‌الله صفايی بوشهری:

زن واسطه فیض آفرینش انسان است

کانون خبرنگاران نبأ: نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر نقش زن در اسلام را بسیار مهم عنوان كرد و گفت: زن واسطه فیض آفرینش انسان است و نگاه اسلام به مقوله زن یک نگاه کریمانه است.

به گزارش کانون خبرنگاران ايكنا، نبأ، مراسم افتتاحیه مرکز معارف اسلامی نورالهدی عاليشهر وابسته به حوزه علمیه خواهران، 26 آذرماه با حضور آیت‌الله صفایی بوشهری، نماينده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر و جمعی از مسئولان استانی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامي اين شهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدغلامرضا هاشمی، امام‌ جمعه عالیشهر در این مراسم گفت: راه‌اندازی این مرکز معارف اسلامی حوزه علمیه خواهران می‌تواند طلیعه‌ای برای آغاز یک تحول شگرف فرهنگی در شهر عالیشهر باشد.

وی با بیان اینکه این مرکز می‌تواند محلی برای فراگیری اندیشه‌های ناب اسلامی، سبک و مهارت‌های زنگی باشد و دوره‌ها و کلاس‌های آن کاملاً رایگان برگزار می‌شود، مشاوره خانواده و پاسخگویی به سؤالات بانوان هم در این مرکز معارف اسلامی انجام می‌شود.

امام‌ جمعه عالیشهر اظهار کرد: مشاوران حوزه علمیه خواهران در 10 مدرسه دخترانه آموزش و پرورش عالیشهر حضور فعال است که راه‌اندازی این مرکز سرعت و اثرگذاری آن‌ها بیشتر می‌شود.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماينده رهبر معظم انقلاب اسلامي در استان و امام جمعه بوشهر نقش بانوان در سبک زندگی اسلامی ایرانی را بسیار بالا دانست و اظهار کرد: خانه مانند دایره‌ای است که مرکز آن یک بانو به نام مادر یا همسر قرار دارد.

وی گفت: بخش عظیمی از جامعه زنان هستند و بخش دیگر نیز که مردان هستند متأثر از قشر زنان هستند به همین خاطر جهان استکبار به این نتیجه رسیده‌اند که تهاجمی گسترده و ریشه‌ای در جهت انحراف، تحریف، تحقیر و تخفیف شخصیت زنان انجام دهند.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: در جهان استکبار و غرب به زنان به‌عنوان یک کالا و شیء در جهت مدیریت استکباری افکار اجتماعی و به دست‌گیری قدرت و چپاول ثروت نگریسته می‌شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر نقش زن در اسلام را بسیار مهم عنوان كرد و افزود: زن واسطه فیض آفرینش انسان است و نگاه اسلام به مقوله زن یک نگاه کریمانه است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه اسلام بر روی دفاع فرهنگی در جامعه و حفظ حریم و کرامت زنان توجه فوق‌العاده‌ای دارد، گفت: فهم معارف اسلامی، ارتقاء سطح فرهنگ اسلامی بانوان و دفاع مقدس از حریم بانوان در شرایط کنونی یک ضرورت است که حوزه‌های علمیه بانوان متصدی اولیه این کار هستند.

رئيس شورای عالي حوزه‌های علميه استان بوشهر اظهار کرد: در استان بوشهر با توجه به این معنا در سند چشم‌انداز حوزه علمیه خواهران، 12 حوزه علمیه خواهران یعنی در هر شهرستان یک حوزه ساخته خواهد شد.

آیت‌الله صفایی بوشهری ادامه داد: به‌دنبال این هستیم که هر مدرسه با توجه به استعداد و ظرفیت منطقه خود، مراکز معارفی و دوره‌های اقماری نیز ایجاد کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 90 مرکز معارفی در استان بوشهر وجود دارد، افزود: در سند چشم‌انداز حوزوی استان بوشهر در افق 1404، تعداد مراکز معارفی به 200 مرکز در سطح استان خواهد رسید.

رئيس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر ادامه داد: ایجاد مراکز معارفی باعث می‌شود که زنان و دختران ما به معارف اسلامی آشنا شوند و خودشان یک مبلغ دین در خانواده خود باشند.

آیت‌الله صفایی بوشهری اظهار کرد: با وجود تهاجم گسترده فرهنگی جهان استکبار، بسیاری از خانواده‌ها نگران تربیت فرزندان خود هستند اما اگر خانواده بنیان مستحکمی داشته باشد این تهاجم فرهنگی اثر نخواهد کرد.

فاطمه یوسفی، مدیر موسسه آموزش عالی معصومیه(س) بوشهر نیز در این مراسم گفت: قرآن کریم همه زنان و مردان را به حیات طیبه دعوت می‌کند اما همه زنان یگانه موجودی هستند که انسان‌های برجسته از دامن آن‌ها تربیت می‌شوند نقش کلیدی دارند.

مدیر مؤسسه آموزش عالی معصومیه(س) بوشهر بیان کرد: یک زن در خانواده یا مادر، همسر و یا دختر و خواهر است، لذا اگر این قشر مرکزی در کانون خانواده دارای یک تفکر مهدوی و زینبی باشد حتماً بر افراد پیرامون تأثیر بسزایی خواهد داشت.

وی اظهار کرد: کل افراد جامعه وابسته به خانم‌ها هستند و اگر ما امروز شاهد جوانانی همچون شهید حجی هستیم، در دامن کدام مادر و کنار همسر توانستند این عزت را بیافریدند.

یوسفی عنوان کرد: دشمن خوب به این مسئله پی برد و تمام ابزار خودش را در جنگ فوق نرم فرهنگی متوجه خانواده و هسته مرکزی خانواده یعنی بانوان نموده است.

مدیر مؤسسه آموزش عالی معصومیه(س) بوشهر افزود: امروز دیگر صحبت از پیشگیری نیست، ما در هجمه فرهنگی دچار یک بحران شده‌ایم، لذا تمام دلسوزان همت خود را باید برای جلوگیری از پیشرفت آسیب‌ها کنند.

وی در پايان بیان کرد: مسئولیت حوزه علمیه خواهران حمایت از خانواده است و طرح دوره‌های کوتاه‌مدت معارف اسلامی پنج سال پیش برای اولین بار از استان بوشهر در کشور اجرا شده است.

حامد فكوری

captcha