ثبت نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در استان اردبیل آغاز شد
کد خبر: 3674677
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱

ثبت نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در استان اردبیل آغاز شد

گروه فعالیت های قرآنی: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: ثبت نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم آغاز شده و آزمون این مسابقه اسفندماه برگزار خواهد شد..

سیدناصر اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل گفت: ثبت نام اینترنتی شانزدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با هدف سنجش وارزیابی کمی وکیفی عملکرد آموزشی موسسات و مراکز قرآنی ، ایجاد انگیزه در میان عموم جامعه به ویژه جوانان ونوجوانان برای فراگیری معارف قرآن وعترت ،شناسایی نخبگان قرآنی وبروز رسانی بانک جامع اطلاعات قرآنی برگزاری می شود.
وی با اشاره به اینکه علاقمندان قرآنی می توانند از طریق سامانه www.quranedu.ir در این آزمون ثبت نام کنند، تصریح کرد: فرصت ثبت نام تا ٢٠ دی ماه است و ویرایش اطلاعات تا پایان اتمام زمان ثبت نام فراهم خواهد بود.
اسحاقی با اعلام اینکه آزمون کتبی تمام رشته ها پنجشنبه ١٠ اسفند ماه همزمان با سراسر کشور برگزار می شود، افزود: آزمون الکترونیکی درک معنا و تدبر در قرآن روز شنبه ١٢ اسفند ماه و آزمون شفاهی حفظ قرآن ویژه دانش آموزان و بزرگسالان از ١٢ الی ١٧ اسفند ماه برگزار خواهد شد.
اسحاقی افزود: این آزمون با مشارکت معاونت قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه استان و آموزش و پرورش استان اردبیل برگزار می شود، خاطر نشان کرد: تقویت وحدت و انسجام در برنامه ها و فعالیت های سازمان ها و نهادهای قرآنی از مهمترین اهداف این آزمون است.

captcha