برنامه‌های قرآنی دهه فجر در قزوین اعلام شد+مشروح برنامه‌ها
کد خبر: 3678345
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰

برنامه‌های قرآنی دهه فجر در قزوین اعلام شد+مشروح برنامه‌ها

گروه فعاليت‌های قرآنی: جلسه کمیته قرآنی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی شهرستان قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، جلسه کمیته قرآنی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی شهرستان قزوین در اداره تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد. 

در این جلسه نمایندگانی از اداره اوقاف و امور خیریه، سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری، دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، آموزش‌وپرورش، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره ورزش و جوانان شهرستان قزوین و خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین حضور داشتند. 

نماینده سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین در این جلسه گفت: آخرین دوره تجلیل از حفاظ شهر قزوین برگزار شد که 650 نفر از حافظان در این برنامه شرکت کردند. 

وی با بیان اینکه مسابقات اذان ویژه کارمندان شهرداری برگزار می‌شود، عنوان کرد: باید تلاش کنیم سبک زندگی قرآنی به‌صورت کاربردی در فضای زندگی افراد به کار گرفته شود. 

این مسئول تأکید کرد: استفاده از زبان هنر یکی از اقدامات مناسب برای نزدیکی آحاد ملت به‌ویژه نسل جوان و نوجوان به آموزه‌های قرآنی و دینی است که باید بیش از همیشه مورد استفاده قرار گیرد. 

خسروی نماینده ناحیه امام حسن مجتبی(ع) سپاه پاسداران قزوین با تأکید بر اهتمام جدی سپاه بر آموزش و فعالیت‌های قرآنی اظهار کرد: برای گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه فعالیت‌های گسترده‌ای با همکاری دیگر سازمان‌ها و نهادهای مرتبط دنبال می‌شود.

وی با اعلام اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 5 محفل قرآنی باشکوه در قزوین برگزار شده است، خبر داد: برنامه‌ریزی برای برگزاری محفل دیگر قرآنی تا پایان سال به‌ویژه در دهه فجر از دیگر برنامه‌های سپاه پاسداران خواهد بود. 

رحمتی نماینده اداره اوقاف و امور خیریه قزوین نیز با بیان اینکه جزیره‌ای عمل کردن در مباحث قرآنی موجب عدم تأثیرگذاری لازم خواهد شد، گفت: باید برنامه‌های شاخصی برای این منظور در نظر گرفته شود تا نمود آن در جامعه دیده شود. 

وی تأکید کرد: با برنامه‌ریزی چند برنامه شاخص می‌توان زمینه تبلیغات و اطلاع‌رسانی را ایجاد کرد و انگیزه لازم را برای پیوند نسل جوان و نوجوان با آمیزه‌های قرآنی فراهم کرد. 

نماینده اداره اوقاف و امور خیریه قزوین پیشنهاد کرد: جلسه هم‌اندیشی با مدیران مؤسسات قرآنی استان باید بیش از گذشته برگزار شود تا مطالبات و دغدغه‌های آن‌ها رصد و راه‌کارهای لازم برای رفع آن برنامه ریزی شود. 


نماینده دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قزوین نیز از برگزاری طرح تلاوت نور در مساجد خبر داد و گفت: در کنار برگزاری این طرح 50 خانه قرآنی نیز در حال فعالیت هستند. وی ویژه برنامه‌های دهه فجر را چنین دانست: محفل انس با قرآن، برگزاری دوره تربیت مربی نماز و قرآن و مسابقات قرآنی از جمله برنامه‌های در نظر گرفته‌شده در کانون مساجد قزوین است. 

نماینده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین نیز از ساخت فیلم‌های کوتاه و انیمیشن با موضوع قرآنی خبر داد و گفت: با توجه به پایتختی خوشنویسی کشور توسط قزوین، در دهه مبارک فجر کتابت قران انجام خواهد شد. 

رقیه ملاحسنی دبیر خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین نیز در این جلسه با اشاره به رویکرد این خبرگزاری برای تبیین و گسترش فعالیت‌های قرانی در سطح استان اظهار کرد: در این رسانه تلاش می‌شود بستر لازم برای ترویج و اطلاع‌رسانی سبک زندگی قرآنی دو دینی برای عموم مردم فراهم شود. 

وی افزود: یکی از رسالت‌های در نظر گرفته‌شده در خبرگزاری ایکنا در قزوین بررسی نقاط ضعف و قوت برنامه‌های اجرا شده در حوزه قرآن است تا با احصاء برنامه‌های کاربردی با بازخورد مناسب در سطح جامعه به کمک فعالان و مؤسسات قرآنی بیاید. 

ملاحسنی با اظهار تأسف از بودجه‌هایی که صرف برنامه‌هایی بدون اثرگذاری مناسب می‌شود، گفت: باید برنامه‌هایی توسط فعالان و مسئولان در راستای ترویج فرهنگ قرآنی برنامه‌ریزی شود که آثار آن در جامعه نمود و عینت داشته باشد.

دبیر خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین خاطرنشان کرد: خبرگزاری ایکنا تلاش خواهد کرد در این مسیر ورود کرده و با برگزاری میزگردها و نشست‌های تخصصی به این هدف دست پیدا کند تا کمکی به اعتلای فرهنگ قرآنی داشته باشد. 

captcha