صادرات 225 تن کالای استاندارد از مرز مهران از ابتدای امسال
کد خبر: 3679963
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
همتی خبر داد:

صادرات 225 تن کالای استاندارد از مرز مهران از ابتدای امسال

گروه اجتماعی: مدیر کل استاندارد استان ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 225 هزار تن کالای استاندارد از مرز بین‌المللی مهران به عراق صادر شده است .

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام به نقل از روابط عمومی استاندار ایلام، مهناز همتی، مدیر کل استاندارد استان ایلام، اظهار کرد: صادرات این میزان کالای استاندارد پس از بازرسی‌ها، نظارت و کنترل‌های مستمر 2 هزار و 700 پرونده صادراتی و وارداتی توسط کارشناسان استاندارد از طریق مرز مهران به کشور عراق صادر شده است .
وی با اشاره به اینکه سنگ‌های ساختمانی، موزائیک، آجر، مواد لبنی و مواد شیمیایی (کربنات کلسیم) عمده کالاهای صادر شده تحت نظارت و کنترل کیفی این اداره کل بوده است، افزود: در این مدت تعداد 335 مورد آزمون تعیین ماهیت نیز انجام شد که بیشترین کالای آزمون شده مربوط به سنگ های ساختمانی، کربنات کلسیم و سنگ آهن بوده است .
مدیرکل استاندارد ایلام اضافه کرد: 170 مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی، 157 مورد نمونه برداری از بازار، صدور 14 مورد صدور پروانه علامت استاندارد و بیش از سه هزار مورد بازرسی از مراکز عرضه از جمله اقدام های انجام شده این اداره کل در طول سال جاری بوده است
captcha