نگرش قرآن به راهکارهای موفقیت
کد خبر: 3682836
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱

نگرش قرآن به راهکارهای موفقیت

گروه معارف: هیچ کس جز خود فرد نمی‌داند که چقدر موفق است چون موفقیت یک حس درونی است که تا فرد باور نداشته باشد کسی نمی‌تواند بگوید که او فرد موفقی است. انسان باید دارای باورهای مثبت باشد و همیشه خود را فردی ببیند که آرزو دارد باشد. افکار منفی فرد را از رسیدن به خواسته‌ها و اهدافش دور می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از آذربایجانشرقی، هیچ کس جز خود فرد نمیداند که چقدر موفق است چون موفقیت یک حس درونی است که تا فرد باور نداشته باشد کسی نمیتواند بگوید که او فرد موفقی است. انسان باید دارای باورهای مثبت باشد و همیشه خود را فردی ببیند که آرزو دارد باشد. افکار منفی فرد را از رسیدن به خواستهها و اهدافش دور میکند. این افکار از کودکی درون ذهنمان لانه کرده و ما را به سمتی پیش می برد که نمی خواهیم.

موفقیت یعنی پیشبرد تمام فاکتورهای انسان(سلامتی، معنویت، ثروت، آرامش، عشق و خدمت به دیگران) انسان دارای ابعاد مختلفی است که برای رسیدن به موفقیت باید تمام فاکتورهای خود را پیشرفت دهد یک فرد تنها با پرورش یک بعد وجودی خود موفق محسوب نمی شود بلکه باید تمام زوایای وجودش را پرورش دهد تا به هدف نهایی خود در زندگی برسد.

داشتن ارادهای قوی از نشانههای مؤمن است

حجتالاسلام قهرمان احمدی، امام جمعه شهرستان هریس در گفت‌‌و گو با ایکنا، اظهار کرد: یکی از نیروهای نهفته در وجود انسان، قوه اراده است که اگر به پرورش و تقویت آن پرداخته شود، بسیاری از مشکلات روحی و جسمی را می‌توان درمان نمود. داشتن اراده ای قوی و همتی عالی، از نشانه‌های مؤمن است.

وی افزود: توکل بر خداوند منان و تلقین موفقیت و اعتقاد به مسیر از اصول موفقیت و پیروزی در طی مسیر زندگی است و در آیه 69 سوره نساء نیز می‌خوانیم: و كسانى كه از خدا و پیامبر اطاعت كنند، در زمره كسانى خواهند بود كه خدا ایشان را گرامى داشته یعنى‏ با پیامبران و راستان و شهیدان و شایستگانند و آنان چه نیكو همدمانند.

حجت‌الاسلام احمدی ادامه داد: کسی که دنبال موفقیت در کارهاست باید در ابتدای امر، هدف خود را مشخص کند و بعد از اینکه مهم ترین هدف را شناسایی کرد، با تمام توان جهت رسیدن به آن تلاش نماید، چرا که موفقیت انسان در کارهایی است که فکر و اندیشه را در همان کار بکار می گیرد.

امام جمعه شهرستان هریس، از لزوم برنامه ای منظم در زندگی گفت و تاکید کرد: برای هر انسانی شایسته است در همه کارهای زندگی برنامه منظمی داشته باشد تا بتواند از عمر خویش بهترین بهره را ببرد. یکی از نشانه‌های نظم این است که انسان اوقات شبانه روز را بر نیازمندی‌های خویش تقسیم کند و زیربنای زندگی را که نظم است، محکمتر سازد و از بی نظمی که ضایع کننده عمر و بر باد دهنده استعدادهاست، دوری کند.

مشورت مسیر انسان را در رسیدن به اهداف عالی هموار می‌سازد

حجت‌السلام حسن مرسلی  امام جمعه مهربان در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: شور و مشورت با صاحبان اندیشه‌های پاک و همت‌های عالی، مسیر انسان را در رسیدن به اهداف عالی هموار می‌سازد و هر کسی برای انجام کارهای مهم نیازمند پشتوانه‌ای قوی است تا در بحران‌ها کمک و یار و مدد کار او باشد، مشورت یکی از پشتوانه های بزرگ مردان الهی است.

وی ادامه داد:آشنايی بامعارف راه سعادت و نيكبختی است و ما بايد آنرا از سر چشمه وحی بياموزيم واز كساني كه عقايد خود را از مكتب وحي نياموخته اند بپرهيزيم، پس اول براي شناخت معارف و عقايد صحيح به سفيران الهی كه گفتار آنان سر چشمه وحي گرفته شده است روی آوريم و از راهنمايی های آنان سود جوييم زيرا كه آنان راه هدايت به سوي معارف الهی هستند و مولا علی(ع)می فرمایند: کار کنید و آن را به پایانش رسانید و در آن پایداری کنید؛‌ آن گاه شکیبایی ورزید و پارسا باشید. همانا شما را پایانی است؛ پس، خود را به آن پایان بهشت رسانید.

حجت السلام مرسلی از یاری خداوند به  عنوان یكی از عوامل مهم در پیروزی انسان گفت و تاکید کرد: هر چند كه خداوند متعال در همه لحظات زندگی در كنار همه افراد است، اما برای اینكه كمک و یاری ویژه خداوند را در تمام لحظات زندگی از آن خود كنیم، شرایطی لازم است، شرائطی كه با فراهم آوردن آنها می توانیم  تبدیل به موفق ترین انسان‌های عالم هستی شویم، چراكه به جرأت می توان یكی از عوامل مهم در پیروزی انسان های موفق را یاری و كمک ویژه خداوند بیان كرد.

captcha