مروری بر صفحات معارفی رسانه‌ها / یک دیدار و اعلام 41 چهره قرآنی سال
کد خبر: 3684397
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳

مروری بر صفحات معارفی رسانه‌ها / یک دیدار و اعلام 41 چهره قرآنی سال

گروه فعالیت‌های قرآنی: در دومین روز بهمن‌ماه خبر اعلام اسامی چهره‌های قرآنی سال 96 و نیز دیدار رئیس سازمان اوقاف با استاندار تهران حول موضوع مسابقات بین‌المللی قرآن، ‌بیشترین تکرار را در صفحات معارفی رسانه‌ها داشتند.

مروری بر صفحات معارفی رسانه‌ها / یک دیدار و اعلام 41 چهره قرآنی سال

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، صفحات معارفی رسانه‌ها امروز دوم بهمن‌ماه خبرهای متنوعی را بر روی خروجی‌های خود قرار داده‌اند، بیشترین خبری که در این صفحات تکرار شده است، اعلام اسامی چهره‌های قرآنی سال 96 و دیدار رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با استاندار تهران است. در ادامه نگاهی کوتاه به خبرهای منتشر شده در صفحات معارفی رسانه‌ها شده است.
فارس
خبرگزاری فارس امروز در صفحه فعالیت‌های قرآنی خود دو فایل صوتی تلاوت قرآن کریم از «شهریار پرهیزکار» و «حبیب صداقت» منتشر کرده است. همچنین این خبرگزاری در خبری از برگزاری همایش قرآن و سلامت خبر داده است. در این خبر به این موضوع که در همایش فوق 15 نشست تخصصی برگزار می‌شود، اشاره شده است.
نامگذاری روز 13 بهمن‌ماه به عنوان «تربیت قرآنی، تحکیم بنیاد خانواده و منزلت زن مسلمان» از دیگر خبرهای این خبرگزاری است. در این خبر اعلام شده که نامگذاری این روز به پیشنهاد سازمان دارالقرآن‌الکریم بوده است.
اعلام اسامی چهره‌های قرآنی سال 96 توسط سازمان دارالقرآن‌الکریم از دیگر خبرهای خبرگزاری فارس است. بر اساس این خبر، امسال 41 چهره‌ قرآنی شامل 16 نفر در قالب «مدرسان قرائت»، هفت نفر در قالب «مدیر مؤسسات قرآنی»، دو نفر در قالب «خیران قرآنی»، یک نفر در قالب «مترجم و مفسر قرآنی»، یک نفر در قالب «خوشنویس قرآن»، دو نفر در قالب «ناشران قرآنی»، پنج نفر در قالب «حائزان رتبه ممتاز مسابقات بین‌المللی»، دو نفر در قالب «پدیده‌های اعطای مدرک تخصصی درجه دو حفظ سال 96»، دو نفر در قالب «مدیران موفق» و سه نفر در قالب «مدرسان حفظ» معرفی و تجلیل می‌شوند.
دیدار استاندار تهران و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و تأکید بر مشارکت استانداری تهران در برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران خبر دیگر صفحه فعالیت‌های قرآنی فارس است. بیان نکات تفسیری آیات 116 و 117 سوره مبارکه هود بر اساس تفسیر نمونه آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از دیگر مطاللب منتشر شده صفحه معارف خبرگزاری فارس است.
این خبرگزاری در خبر دیگری از اعلام نتایج جشنواره «شکوه شکیبایی» خبر داده است.
تسنیم
خبرگزاری تسنیم نیز امروز تلاوت «حبیب صداقت»، دیدار رئیس سازمان اوقاف و استاندار تهران و اسامی چهره‌های قرآنی سال 96 که توسط سازمان دارالقرآن‌الکریم اعلام شده است را منتشر کرده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، مدرس و مفسر قرآن کریم روز گذشته در برنامه تلویزیونی «به سمت خدا» درباره ساخت کشتی مطالبی را بیان کرد که خبرگزاری تسنیم امروز فیلم این مطالب را بارگذاری کرده است.
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری تسنیم همچنین امروز سروده‌ای از «محمد سکری‌فرد» از شاعران جوان کشورمان در مورد جانباختگان کشتی «سانچی» را منتشر کرده است. علاوه بر این نماهنگ «منم باید برم» با صدای «رضا نریمانی» و «میلاد فارونی» که درباره مدافعین حرم است نیز بارگذاری شده است.
خبرنگاران خبرگزاری تسنیم امروز همچنین دو خبر با موضوع حضرت زینب(س) مخابره کرده‌اند. «جریان تفسیر حضرت زینب(س) از سوره مریم» و «نگاهی به ویژگی‌های اخلاقی حضرت زینب(س) در ویژه برنامه اشراق» عناوین این دو خبر است.
برگزاری کارگاه «آشنایی با علوم حدیث» در کتابخانه حوزه علمیه امام خمینی(ره)، تمدید مهلت ارسال اثر به جشنواره «تاریخچه‌نویسی هیئت» و برگزاری ششمین سوگواره و نمایشگاه «یاس کبود» از دیگر خبرهای خبرگزاری تسنیم در روز دوم بهمن‌ماه است.
این خبرگزاری همچنین به انعکاس صد و هجدهمین نشست از سلسله نشست‌های ماهانه فرهنگ مهدوی با موضوع «رویکرد نوین به بازی‌های آخرالزمانی» پرداخته است. در این نشست مهدی حق‌وردی، رویکرد‌های آخرالزّمانی، پساآخرالزمانی و آرمگدون را در بازی‌های رایانه‌ای مورد بررسی قرار داده است.
ایسنا
خبرگزاری دانشجویان ایران امروز تا زمان تنظیم این گزارش (ساعت 14) در صفحه دین و اندیشه خود دو خبر منتشر کرده است.
«گسترش و توسعه زیرساخت‌های قرآنی نیاز کنونی نوجوانان قشم است» عنوان یکی از مطالب است. این مطلب را «علیرضا نصری» فرماندار جزیره قشم که طی روزهای آینده میزبان سومین دوره رقابت‌های شوق تلاوت است، بیان کرده است.
همچنین انتشار صحبت‌های آیت‌الله ری شهری در جلسه هفتگی تفسیر قرآن کریم دیگر خبر خبرگزاری دانشجویان ایران در دومین روز بهمن‌ماه است. آیت‌الله ری شهری در این جلسه با تفسیر آیه 19 سوره مبارکه انعام به این سوال که «چرا هشدارهای قرآن برای کافران تأثیر ندارد؟» پاسخ داده است.
ایرنا
خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز همچون دیگر خبرگزاری‌ها در صفحه معارفی خود اسامی چهره‌های قرآنی سال 96 که قرار است در همایش تکریم چهره‌های قرآنی سازمان دارالقرآن الکریم تجلیل شوند، منتشر کرده است.
آغاز ثبت نام بیمه تکمیلی مداحان و شاعران آیینی و انتصاب رئیس ستاد اجرایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دو خبر دیگر خبرگزاری ایرنا در صفحه معارف است. در خبر دوم اشاره شده است که نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی طی حکمی حجت‌الاسلام «سیدرضا تقوی» را به عنوان رئیس ستاد هماهنگی و اجرایی نکوداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تعیین کرد.
همچنین در خبر دیگری که به موضوع انتقاد از امام معصوم(ع) پرداخته شده، یکی از مدرسان حوزه و دانشگاه بر این موضوع که امام علی(ع) در عین معصوم بودن اجازه انتقاد و اعتراض به دیگران می‌داده است.
دیدار هیات رسانه‌ای اندونزی با معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خبر دیگر خبرگزاری جمهوری اسلامی است. معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات در این دیدار همگرایی را راهبرد مهم رفع مشکلات کشورهای اسلامی عنوان کرده است.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان امروز از دیدار رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با استاندار تهران خبر داده است. همچنین در این خبرگزاری طی خبر دیگری به موضوع ساخت فیلم مستندی توسط اداره دینی کشور روسیه با همکاری شبکه قرآن و معارف سیما اشاره کرده است.
برگزاری کنگره نماز،‌ سلامت و روان توسط دانشگاه الزهرا(س) و ستاد اقامه نماز خبر دیگری است که زمان برگزاری اختتامه آن اوایل اسفندماه اعلام شده است. همچین در این خبر اشاره شده است که زمان ارسال اثر تا روز 30 بهمن‌ماه خواهد بود.
در خبر دیگری که توسط حجت‌الاسلام ولی‌الله عادلی، مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام شده از اجرای طرح «مهر تندرستی» برای پنجمین سال متوالی خبر داده شده است. این طرح از سوم بهمن‌ماه در 27 استان کشور برگزار می‌شود.
این خبرگزاری امروز گفت‌وگوی مشروحی با حجت الاسلام والمسلمین «محمدمهدی حاتمی» معاون اوقافی و حقوقی سازمان اوقاف و امور خیریه انجام داده است. این مسئول سازمان اوقاف در گفت‌وگوی خود از بهره‌برداری از مرکز اسناد وقفی تا آخر سال 96 خبر داده است. وی همچنین به این موضوع که «خریدار املاک وقفی دخل و تصرفی بر عرصه موقوفه ندارد» اشاره کرده است.
انتشار حدیثی از پیامبر اکرم(ص) درباره خوش گمانی، ارائه مستندی درباره زندگی همسر امام(ره) در جشنواره فیلم فجر، زندگینامه شهید «مختار احمدزاده» و بسته شعری به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) از دیگر مطالب منتشر شده در صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان است.
مهر
خبرگزاری مهر در صفحه قرآن و متون دینی خبرهایی از دیدار رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با استاندار تهران و نیز اسامی چهره‌های قرآنی سال 96 منتشر کرده است.
انتشار پیام آیت‌الله نوری همدانی، از مراجع عظام تقلید یکی دیگر از خبرهای امروز مهر است که در آن بر این موضوع که «برای آشنایی نسل جوان با معانی و مفاهیم قرآن باید بیشتر تلاش شود» تأکید شده است.
این خبرگزاری در خبری که با موضوع طرح ملی تلاوت و رقابت‌های شوق تلاوت صورت گرفته است، از زبان رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرده که «مجلس شورای اسلامی از طرح ملی تلاوت قرآن کریم حمایت و پشتیبانی می‌کند».
مرتضی نجفی قدسی،‌ از فعالان رسانه‌ای امروز دوم بهمن‌ماه یادداشتی با موضوع دعا برای طلب باران در اختیار خبرگزاری مهر قرار داده است. این یادداشت با عنوان؛ «دعا و طلب باران در قرآن / چرا برای بارش باران دعا نمی‌کنیم» منتشر شده است.
ایبنا
خبرگزاری کتاب ایران در صفحه معارفی خود که اخیراً عنوان «دین» برای آن انتخاب شده از برگزاری نشست تبیین و تحلیل کتاب «منظومه فکری آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای» به‌قلم عبدالحسین خسروپناه و جمعی از پژوهشگران، خبر داده است.
همچنین این خبرگزاری در خبر دیگری به گفت‌وگو با «مسعود معینی‌پور»، نویسنده کتاب «مدنیت، عقلانیت، معنویت در بستر اربعین» پرداخته است. معینی‌پور در این گفت‌وگو اظهار کرده است؛‌«بحث مناسک‌پژوهی در نظام مطالعات بومی ما مورد توجه قرار نگرفته، در حالی‌که این پدیده یک مساله کاملا بومی و مهم است. به‌طور کلی در انجام پژوهش‌هایمان بیشتر به مسائل غیربومی توجه داریم. به این دلیل، موضوع پژوهش انجام شده، بدیع است».

captcha